Hallo allemaal!
Ik heb sinds 2 jaar een BMW E30 met M40 motor.(3ton op teller)
Starten en lopen nog steeds...
Alleen sinds te tijd dat ik hem heb, zie ik de temp. meter niet hoger dan 1/4 komen, soms net iets daarboven.
Termostaat is 2 dagen geleden vervangen, geen resultaat.
Alles is goed gelucht, waterpomp is nieuw. Visco fan lijkt ook goed te werken...
Wanneer ik de motor uitzet (als de meter 1/4 aangeeft) en daarna het contact weer aanzet, hij soms wel gewoon in het midden staat. Start ik dan, loopt hij direct weer terug naar 1/4 temp.
Verwarming word wel redelijk warm.
Auto heeft in het verleden wel op LPG gelopen, maar altijd netjes onderhouden en snelweg kmtjes. Ik weet niet of dit nog van later belang is op de temp. meter???
Ik hoop dat iemand het weet, want ik ben ten einde raad...
Mijn dank ik groot! :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Wanneer je de wagen stationair laat draaien ( niet rijden ), komt de temperatuurmeter dan in het midden ?? Heb je een originele thermostaat gebruikt ? Ik heb namelijk de ervaring dat imitatie thermostaten dikwijls een koudere openingstemperatuur hebben dan een originele, en dan heb je dit probleem ook voor .
Groeten, Eric
Stationar blijft de motor even koud, termostaat is 100%goed
18 jaar
hoe weet je zo zeker dat je thermostaat 100 % is ??
en de vraag van erik,is deze dan wel origineel?
18 jaar
De vorige termostaat was originele, deze geeft precies zelfde temp. aan als nieuwe imitatie termostaat.
Termostaat gaat gewoon goed open en dicht.
Of dit nou bij andere temp is dan originele termostaat neem ik voor lief, hij moet gewoon goed warm worden!
Kost veel benzine zo...:P
18 jaar
Beste Sjappie,
Originele thermostaten openen normaal ( als ze in orde zijn ) rond de 90°C, terwijl in imitatie er verschillende openingstemperaturen leverbaar zijn , en er meestal een thermostaat van 82 °C of zelfs 74°C wordt geleverd. Dit temperatuursverschil kan er natuurlijk voor zorgen dat je temperatuurmeter maar tot 1/4 komt . Indien er bij jou een te koude thermostaat zou in zitten, zou de temperatuur toch omhoog moeten komen als je hem voldoende lang stationair laat draaien. Heb je de temperatuur al eens gemeten ( in de radiator of expantievat ) ? Als de temperatuur werkelijk voldoende hoog is ( ongeveer 90°C ) , dan kan dit ook nog aan de temperatuurzender of aan het metertje liggen .
Succes, Eric
Hallo allemaal
Ik heb zo'n zelfde E30 met 306 dkm en een M40 motor en hetzelfde probleem
Heb een nieuwe thermo gemonteerd (origineel bmw) en probleem blijft
radia en alle slangen vervangen en nieuwe visco gemonteerd
meters doorgemeten deze is ook goed
als er nog iemand iets weet dan horen sjappie en ik dat graag
18 jaar
ook mijnes heeft 306dkm gereden:)
ik heb het gevoel van de radiator en slangen ook niet extreem is, vorige e30's waren deze warmer dacht ik.
Misschien een foutief werkende cockpit?
18 jaar
Heb je de temperatuur al eens gemeten ?? Meten is weten !!
Groeten, Eric
en word ook niet warm als je hem eens een keer flink hard op zijn ..o.. trapt?moet normaal gesproken toch wel.
als de slangen van je koelvloeistof-radiator allebei even warm worden zit dat wel goed,ook heb je dan geen lucht in je systeem.
18 jaar
probleem inmiddels verholpen ?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar