Ik heb momenteel een 316i met M43 motor serie E36.De ene dag trekt de wagen goed en de andere dag komt de motor gewoon niet op toeren en klappert dan erg (luchtkleppen of ventielen????), het is gewoon geen rijden dan.Wanneer de motor afslaat of stilgelegd wordt dan hoort men enige seconden veel lucht blazen. Weet iemand hier een oorzaak van, ik vind er nog geen topic over van deze wagen.Op voorhand bedankt al. Bestaat er eventueel ook een noodprocedure om thuis te geraken? Groeten cris.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Cris
Het enige wat je eens kan doen is controleren op luchtlekkage van de slangen onder de motorkap..
Kun je niks vreemds ontdekken,zou ik hem even bij een garage laten uitlezen op eventuele fouten die in het geheugen staan,en vanuit daar kunnen we dan verder gaan.
Een noodprocedure is er niet echt..
Gr Stefan
ik heb dit ook eens gehad was de luchtpomp waarvan de klinknageltjes loskomen uitboren en boutjes en moertjes inzetten zie ook
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Ik ga dit straks nakijken. Maar kan dit dan wel, de ene dag werkt alles normaal ,dan moet hij toch altijd valse lucht doorlaten.
groeten cris
De foutcode zou al uitgelezen zijn bij bmw. Er was geen fout te zien. Daar zegt men dat het vocht in de elektronica zou zijn . De revetten van de luchtpomp zitten nog goed strak aan, dus dat kunnen we ook uitsluiten. Wanneer ik nevel met remmenreiniger, rond, en bij draaiende motor is er ook geen verschil te merken in het toerental , daarom denk ik dat er nergens valse lucht aangezogen wordt.Nog iemand sugesties?
gr cris
Bedoel je met klapperen backfire?
Het is meer een klapperen van ventielen of luchtkleppen in het luchtsysteem denk ik. In de wagen zelf hoor je het bijna niet maar wel heel erg onder de motorkap. Ik heb zopas de luchtleiding van het kleppendeksel weggenomen omdat die in heel slechte staat was en naar mijn mening soms zichzelf dichtkneep, deze was heel erg vettig en er was ook veel olie aanslag in de inlaatcollector. Ik heb een maand geleden bij mijn eigen wagen ook dit spruitstuk gedemonteerd omdat ik bij de stappen motor moest zijn en daar had ik toen helemaal niks olie aanslag maar dat was een 318 met M42 motor
gr cris
En heeft er nog iemand een idee wat het kan zijn?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar