close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: koppeling pedaal trilt

Bouwjaar: 1999

Collega's: Een vriend van mij heeft een E36 318 touring.Bij de dealer is de drukgroep en het druklager vervangen ivm. met een piepend druklager. Na de reparatie trilt het koppelings pedaal. De dealer demonteerd de bak weer en constateerd dat het druklager niet goed aanligt op de drukvingers. Dus weer een nieuwe drukgroep gemonteerd en na een 10tal kilometers gereden te hebben trilt het koppelingspedaal weer. Tevens valt op dat de motor bij stationair draaien als het ware schudt. Ik werk zelf bij peugeot en voor ik mijn licht laat schijnen op dit probleem wilde ik eerst eens wat achtergrond informatie verzamelen. Zit er op deze auto een 2 massa vliegwiel ?
Het trillen van het pedaal gaat als het ware met het motortoerental mee. Zou de prise as of het toplager nog iets met de storing te maken kunnen hebben ?

Geplaatst door

T luteijn (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee dit is geen met een 2 massavliegwiel, je moet is controleren of er genoeg speling op het koplingspedaal zit, zoniet mischien verkeerde kopeling gemonteert (zelf voorgehad, dan blijft de lager constant tegen de drukgroep duwen bij het rijden)

bmwfriekske 0

19 jaar

hebben ze bij het monteren of demonteren, de bak niet half laten hangen zodat de priesas de plaat niet krom trekt en bij het wegrijden schokt hij dan ook of niet ??

Lees ik het goed dat de plaat zelf niet is vervangen, of heb ik dat fout ????

Wat wel eens wil gebeuren bij BMW is dat de plaat blijft plakken op de prise-as, bij montage van een nieuwe complete koppeling moeten de spiebanen van de prise-as dan ook brandschoon zijn, daarna heel dun invetten met een speciaal daarvoor bestemd vet.

TesT 0
badge

19 jaar

Bedankt voor de reakties heren, hier kan ik wel wat mee. De koppelingsplaat is overigens wel vervangen.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Zou het kunnen dat de drukgroep in zijn geheel niet tegen het vliegwiel is gemonteerd,mogelijk schuin (paspennen niet juist) hierdoor de drukgroep als het ware "los",waardoor deze kan slingeren (zie storing schokken stationair)

johnquick 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.