Ik heb hier een BMW 320D 100 kw uit 2000. Deze auto slaat tijden de roetmeting in de toerenbegrensing. Bij 5500 t/min slaat hij in en pendelt dan tussen de 3000 en de 5500 t/min.
Op de rem of koppelingspedaal trappen helpt niet!!!
Iemand suggesties of ideeen?
Alvast bedankt
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
BIJ DE ROETMETING DE ROETMETER NIET HOGER ZETTEN DAN 5500 TOEREN, DIT IS VOLGENS MIJ TOEGESTAAN WANT JE HEBT DE 5% REGELING WAT AFWIJKING BETREFT. 5500 TOEREN IS OOK HOOG GENOEG.
MET VRIENELIJKE GROET
Hënry
Dat is het probleem ook niet maar ik moet volgas trappen met de roetmeting en dan slaat hij vanzelf in de toerenbegrenser. Iets minder gas geven is geen oplossing want dat moet de voorzichtig dat ik mijn acceleratietijd overschrijdt.Dat minder gas geven mag overigens ook niet voor de roetmeting.
Hebben wij eens gehad en toen bleek een turboslang dicht te zuigen.Deze was door olie week geworden en een nieuwe gemonteerd en konden toen wel roetmeten.
Iedereen bedankt voor de informatie. de auto was ook lang niet snel genoeg, de LMM gaf veel te weinig aan . Deze vervangen en probleem opgelost.
is het type LMM dezelfde als degene die eruit gekomen is? er is namelijk een modificatie op de LMM's geweest en bij het monteren van een nieuw type moet ook de software van het DDE gewijzigd worden.
De LMM had het zelfde bosch nummer dus ik neem aan van wel. Bij e BMW specialist gehaald orgineel van BMW en die heb ik niet gehoord over een softwarewijziging.
Verschil tussen nieuw of oud type is duidelijk te zien, het honinggraad in de lmm is anders.
Je moet zeker de dde opnieuw laten programmeren, loopt ie een stuk beter.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar