close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Toerenbegrenser inslaan bij roetmeting

Bouwjaar: 2000

Ik heb hier een BMW 320D 100 kw uit 2000. Deze auto slaat tijden de roetmeting in de toerenbegrensing. Bij 5500 t/min slaat hij in en pendelt dan tussen de 3000 en de 5500 t/min.
Op de rem of koppelingspedaal trappen helpt niet!!!
Iemand suggesties of ideeen?
Alvast bedankt

René

Geplaatst door

garageburgwal (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

BIJ DE ROETMETING DE ROETMETER NIET HOGER ZETTEN DAN 5500 TOEREN, DIT IS VOLGENS MIJ TOEGESTAAN WANT JE HEBT DE 5% REGELING WAT AFWIJKING BETREFT. 5500 TOEREN IS OOK HOOG GENOEG.
MET VRIENELIJKE GROET

Hënry

HENRYHOPMANS 0
badge

19 jaar

Dat is het probleem ook niet maar ik moet volgas trappen met de roetmeting en dan slaat hij vanzelf in de toerenbegrenser. Iets minder gas geven is geen oplossing want dat moet de voorzichtig dat ik mijn acceleratietijd overschrijdt.Dat minder gas geven mag overigens ook niet voor de roetmeting.

garageburgwal 0
badge

19 jaar

Hebben wij eens gehad en toen bleek een turboslang dicht te zuigen.Deze was door olie week geworden en een nieuwe gemonteerd en konden toen wel roetmeten.

Siem Bijman 680
badge vip badge

19 jaar

Iedereen bedankt voor de informatie. de auto was ook lang niet snel genoeg, de LMM gaf veel te weinig aan . Deze vervangen en probleem opgelost.

garageburgwal 0
badge

19 jaar

is het type LMM dezelfde als degene die eruit gekomen is? er is namelijk een modificatie op de LMM's geweest en bij het monteren van een nieuw type moet ook de software van het DDE gewijzigd worden.

Arnold684 0
badge

19 jaar

De LMM had het zelfde bosch nummer dus ik neem aan van wel. Bij e BMW specialist gehaald orgineel van BMW en die heb ik niet gehoord over een softwarewijziging.

garageburgwal 0
badge

19 jaar

Verschil tussen nieuw of oud type is duidelijk te zien, het honinggraad in de lmm is anders.
Je moet zeker de dde opnieuw laten programmeren, loopt ie een stuk beter.

TesT 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.