BMW 3-Serie: Koppelingpedaal bonkt

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: m54

Goedendag mensen
Ik heb het volgende probleem
Bij het volledig intrappen van de koppeling voelt het net of er tegen het pedaal geklopt wordt.
Verder hoor ik geen geluiden ook koppelt hij goed en kan ik ook de versnellingen goed inleggen zonder kracht te zetten.
De plaat is volgens mij ook nog niet versleten.(als ik de wagen in zijn tweede versnelling zet, de handrem aantrek en ik laat het pedaal opkomen slaat hij af)

Dit gebeurt alleen bij het rijden.
Als ik voor een stoplicht stil sta en de koppeling geheel intrap voel ik niets.
Iemand enig idee/oplossing?
Ik lees het wel
Grt Herman

ducdreamer

Geplaatst door ducdreamer (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1645) PRO, 9 jaar geleden

Je zou denken dat er iets in de aandrijflijn niet soepel draaidt , een kruiskoppeling / homokineet , omdat je zegt als je stlistaat je niets voelt.
Daarmee schakel je druklager/drukgroep uit als oorzaak ?

ducdreamer (0), 9 jaar geleden

Ja Ferrie.
Als je wil controleren of je koppeling versleten is kun je dit zo testen
Zet de auto in zijn tweede versnelling.
trek de handrem aan.
Geef een beetje gas en laat de koppeling opkomen.
Nu moet de auto afslaan.
Blijft hij lopen dan heb je een slippende koppeling en is je plaat hoogstwaarschijnlijkversleten.

kaleido 1 (1645) PRO, 9 jaar geleden

Dat is mij wel duidelijk , ik test het normaal anders maar dat is voor nu niet belangrijk.
Dus de aandrijflijn al gecontroleerd ?

ducdreamer (0), 9 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Dat is mij wel duidelijk , ik test het normaal anders maar dat is voor nu niet belangrijk.
Dus de aandrijflijn al gecontroleerd ?[/quote]
Hallo kaleido,

de aandrijflijn is nog niet gecontroleerd.
Maar wat is uw manier van testen dan?
Ik ben altijd interesseert in andere manieren van testen.
Ik lees het wel
Grt Herman

rover200vi (0), 9 jaar geleden

Ik heb ooit iets vergelijkbaarsgehad maar toen bleken de versnellingsbak/motor steunen teveel speling te hebben. Zou het wel kunnen verklaren.... Anders misschien oneffenheden in het vliegwiel/koppeling?

kaleido 1 (1645) PRO, 9 jaar geleden

Hoe een koppeling te testen is niet relevant voor jou probleem , start hier liever niet een nieuwe discussie over hoe een koppeling te testen.
Je hebt het "kloppen"alleen als je rijd , dus is het iets wat in beweging is als je rijd .

ducdreamer (0), 9 jaar geleden

Hallo Kaleido,

Ik probeer geen nieuwe discussie te starten.
Ik vroeg alleen hoe u het test.
Maar uw manier is schijnbaar topgeheim dus ik blijf het wel testen op mijn manier.
Ik ben vandaag bij een garage geweest en die verdacht toch de drukgroep ondanks dat het koppelen probleemloos gaat.
Er is mij ook verteld dat ik ermee kon blijven rijden als het niet erger werd.
De steunen hadden geen speling dus die zijn het niet maar toch bedankt voor de tip rover200vi
Iedereen bedankt voor het meedenken (ook Kaleido)

Wat mij betreft mag er een slotje op deze discussie

kaleido 1 (1645) PRO, 9 jaar geleden

Geen topgeheim , maar er zijn meerdere manieren om dit te testen , en om te voorkomen dat jou topic met meningen voor het testen vervuild raakt , laat ik het zo .
Jou manier is op zich een goede manier.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.