ik heb mijn radiator vervangen omdat hij lekte.
nieuwe radiator erin gezet ben al halve dag bezig geweest om te ontluchten maar dat wou niet lukken.
toen heb ik de termostaat er maar uitgehaalt , weer 2 uurtjes bezig geweest maar zonder resultaat.
tempratuur loopt steeds hoog op en radiator word niet warm.
iemand nog een idee?
gr wesley
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet de auto voor is op bokken.kachelkraan helemaal open en motor laten draaien ,ontluchtings nippel open .
Dan zou het normaal gesproken moeten lukken.
ik heb hem nu aardig ontlucht gekregen alleen nu een nieuw probleem erbij.
nu komt er gebonk uit de moter en hij loopt ook heel broert, als ik de ontluchtings nippel open draai is het gebonk ineens weg. maar hij blijft beroert lopen in laage toeren en stationair trillen.
gr wesley
14 jaar
Als je de thermostaat er uit hebt gehaald en je radiateur word helemaal niet warm dan heb nog steeds problemen, of nog steeds lucht ergens of een waterpomp die zijn werk niet doet.
Om een e39 goed te ontluchten moet je de auto op contact zetten, kachel op zijn warmst en de kachel ventilator op de laagste stand. Dan vullen en ontluchten totdat er geen lucht meer uit komt
en dat kan wel ff duren bij een e39. dan motor starten en op temperatuur laten komen of te wel wachten tot de thermostaat open gaat en de radiateur warm word. Daarna af laten koelen en koelwater nivo controleren en eventueel bijvullen.
gr Martin
ja als je de thermostaat er uit haald heb je alle verbindingen open dus loop het ook via de korte weg en dan zou je idd de aut nog steeds aan de kook kunnen krijgen je kan dan beter de thermostaat open buigen en weer terug plaatsen
maar ik zou gewoon de thermostaat er weer in zetten en dan met veel geduld toch het lucht er uit proberen te krijgen en anders probeer via de ontluchtings nippel er koelvloeistof in te krijgen
gr andre
14 jaar
Via de ontluchtingnippel koelvloeistof bijvullen is net zoiets als olie bijvullen via de peilstok, dat gaat niet echt lukken.. Ook de thermostaat 'om buigen' lijkt me niet echt een juiste optie..
Ontluchten is vaak een probleem bij deze motoren, en vaker kan het even duren..
Wat ook wel eens helpt is de kvs temp sensor in de kop een paar slagen los te draaien ipv de ontluchtings schroef..
Ik zou gewoon de thermostaat terug zetten, bovenste koelvloeistofslang van radiateur los halen, daar koelvloeistof in vullen tot het eruit komt, slang weer terug zetten, eventueel reservoir vullen, motor starten + de rest van Martin zijn verhaal..
Gr Stefan
14 jaar
hij is nu aardig ontlucht de tempratuur meter blijft in het middenstaan.
ik ben net bij de garage geweest om de computer uit telaten lezen kwamen 2 foutmeldingen.
1 lambasonde 1ste cat
en iets met benzine maximum overschijding.
de moter loopt heel beroert stottert heel erg en heeft niet veel kracht meer.
ze hebben de bobines doorgemeten en een rookgas test gedaan maar dat was allemaal goed.
het lijkt echt erop dat hij op 5 pitte loopt maar volgens de garage niet
geen idee wat ik nu nog moet doen.
14 jaar
ik denk dat de lambasone idd stuk is en daarom ook die andere fout aangeeft
en idd ik zou zelf ook niet de thermostaat open buigen zo als in mijn verhaal maar dat werkt wel beter als helemaal niks er in
zo als stefan ook zegt alles wee gewoon zo als het hoord en met de kw slang bij vullen is idd ook een goede opie
gr andre
14 jaar
mensen alle problemen zijn opgelost.
ik heb vandaag de thermostaat er weer terug ingezet , en de boel weer ontlucht.
je moet inderdaad gewoon de slang vullen met koelvloeistof en ff 20 minuten ontluchten en dan is hij goed.
heb vandaag alle bougies vervangen en de auto liep weer als een zonnetje dus hij liep op 5 pitten!
ik zit mischien nog te overwegen om die labasonde nog te vernieuwen , hij had die foutcodes gewist maar er kwam niks terug na 10 minuten , maar mischien komt die pas later terug.
deze kan dicht bedankt voor de hulp.
gr wesley
14 jaar
Waarom wil je lambda sonde vernieuwen dan?
1 er komt geen fout code terug dus geen reden te denken dat er iets mis is.
2 een lambdasonde foutcode is maar in bepaalde gevallen de oorzaak van de sonde zelf
Waarschijnlijk heb je een mengsel fout gehad omdat de KVS Sensor een hele hoge temperatuur gemeten heeft door de lucht in het systeem waardoor de motor minder brandstof in gaat spuiten op een verkeert moment. En je dus een mengsel foutcode krijgt met als gevolg slecht lopen en een foutcode op de lambda omdat die ook verkeerde gegevens krijgt.
gewoon laten zitten als er geen fouten terug komen en de motor verder goed loopt.
gr Martin
daar zit inderdaad wel wat in ja.
anders laat ik hem gewoon over een maandje weer uitlezen en kijke of hij terug gekomen is.
gr wesley
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar