close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: kunstof of aluminium spruitstuk

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: E34 525tds

Hallo allemaal, daar ben ik weer..

Onlangs een 2e 525tds gekocht voor reserveonderdelen en nu zie ik dat er een kunstof spruitstuk op zit.
De andere 525tds heeft een aluminium spruitstuk en ik vraag me af welke ik het beste kan gebruiken.
Beide auto's komen trouwens uit '95 en voor de rest ziet alles er hetzelfde uit.

Iemand een idee waarom er 2 verschillende zijn en welke het beste is?

Gr.
Patrick

Geplaatst door

Patrick 524 TD '88 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op de onderdelen tekening zie ik 2 spruitstukken. 1 met een ronde aansluiting (zonder egr) en 1 met een rechthoekige aansluiting (met egr).
Zie: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?mo...
Hebben jouw spruitstukken wel dezelfde aansluiting?

oldford 0
badge

14 jaar

Patrick,

Zijn ze echt 100% hetzelfde ?

Of heeft die ene met plastic inlaatspruitstuk geen EGR en die alu wel ?

Het kan zijn dat het net een ouder of nieuwe model is..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ze zijn inderdaad verschillend, ik moest even dat plastic deksel er af halen.
Is een EGR dat stuk wat, zeg maar, aan de kant van de radiatereur zit?

Ik heb niet eens een idee wat dat ding doet, zijn deze motoren dan niet hetzelfde?

oh, het is een Exhaust Gas Recirculation.
Gebruikt dus een deel warme uitlaatgassen voor de inlaat lijkt me.

Is dat ding nou echt zo nuttig?

Vaker zorgt de EGR voor problemen..

Omdat de ene motor er wel van voorzien is en de ander niet, zit ook daardoor het verschil tussen een plastic en alu spruitstuk..

Google maar eens wat op EGR en kijk hier op het forum, het is al tig keer besproken.

stefan84 0

14 jaar

Ja Stefan, ik had al het een en ander gelezen op internet.
Die EGR zorgt eigenlijk voor een rustigere motor met minder verbruik, maar de meeste mensen staan er sceptisch tegenover en hebben hem liever niet in hun auto.

Ik hoef niets aan mjn spruitstuk te veranderen, maar het viel me op dat de een van kunstof was en de andere van aluminum.

Wederom bedankt dat je me even te woord stond.

gr,
Patrick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.