Iemand een ID ?
de auto loopt na het starten iets onregelmatig, bij het rijden boven de +/- 2500 toeren merk je er weinig van.
Soms voel je een strubbeling van de motor bij het rijden in de lage toeren direct daarna heeft de auto geen vermogen meer ( noodprogramma ? ) als de auto dan uit en weer aan wordt gezet is het weg.
Kan het zijn dat de bougie dop verbindingstukken doorslaan naar de bougischacht en daardoor het noodprogramma wordt gestart ? ze zijn wat uitgedroogt.
tevens is bij een reinigingsbeurt een lichtje van de airback gaan branden, tijdens de beurt stond het contact aan vanwege de radio. Hoe reset ik dit ?
wie o wie ?
Geplaatst door andrespoor (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
dupl-u-1719-5dd14889e7e5f+Evo (0) PRO, 18 jaar geleden
misschien is de sensor in het vliegwiel kapot,meegemaakt met een TDS, weet alleen niet zeker of dit bij een benzine ook zo werkt maar de klacht is wel precies hetzelfde.
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Doe eens een accu-reset, massaklem gedurende 1min. van de batt. houden, hiermee wordt de DME ook gereset.
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Gaat het om een autom. of een handgeschakelde?
andrespoor (0), 18 jaar geleden
het gaat om een handgeschakelde
chaan (0) PRO, 18 jaar geleden
Als het noodprogramma actief is geweest, dan zijn er foutcodes aanwezig. Laat deze maar eens uitlezen. PAS OP accu-reset verwijderd ook alle nog aanwezige foutcodes!
andrespoor (0), 18 jaar geleden
chiel ik had de 60 seconde al gedaan, ben nu dus alle foutcodes kwijt :-(
de oorzaak van het lampje airbag was een los contact op de bestuurdersstoel bij de gordelspanner, deze zit weer goed maar het lampje krijg ik niet uit :-(
Ik ben nu dus ook alle storingsgegevens van het motor management kwijt?
chaan (0) PRO, 18 jaar geleden
Ja, daarom nooit resetten voordat je uitgelezen hebt. Nu moet je eerst weer een proefrit maken. Als het airbag-lampje blijft branden dan zit hier ook nog een storing. Ook deze kun je uitlezen.
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Hoe draait de motor nu, als het probleem erngstig is moet hij het direct weer doen, lampje airbag moet gewist worden met tester
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb al eens meegemaakt dat het de eindtrappen zijn in de DME van de onsteking, sporadische storing,accu-reset uitgevoerd en nooit meer voor had, toch het proberen waard.
andrespoor (0), 18 jaar geleden
lampje airbag brand nog & motor heeft alweer in noodprogramma gelopen :-(
Moet alles dus uit laten lezen bij de bmw dealer, heb zelf geen mogelijkheden hiervoor, wie wel ( omgeving velserbroek - haarlem )
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Laten uitlezen Andre, kan je mij de fouten ook doorgeven.
andrespoor (0), 18 jaar geleden
fouten die er uit kwamen waren, krukas sensor ( vervangen )
luchtmassameter - niet vervangen ( oorzaak kan slecht lopen zijn door de kapotte sensor - storing kwam niet terug na de reset. airbaglampje was het stekkertje bij de gordelspanner bestuurderszijde ( gereset )
motor loopt nog niet optimaal de volgende stap zijn de bougies vervangen, en de bobines controleren.
BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden
Welke storing kwam er terug bij het wissen van het storingsgeheugen.
andrespoor (0), 18 jaar geleden
de monteur zij dat er geen storing terug kwam, is het misschien een injecteur ?