BMW 3-serie 2008: Loopt warm

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 1000

Hallo, ik heb een bmw 318d 100kw van 2008 die warm loopt. Eerst krijg ik de gele melding op het dashboard even later het rode. De leiding aan de thermostaat blijft koel dus heb ik het thermostaat en de waterpomp al vervangen. Na vervanging blijft de motor warm lopen. Heeft er iemand een idee? Misschien de radiator of de temperatuur sensor?
Alvast bedankt!

Niki1991

Geplaatst door Niki1991 (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

loopt hij warm onder het rijden of als je stilstaat?

    Als ik stil sta loopt hij ook warm. Bedankt voor de snelle reactie! - Niki1991 (0), 2 jaar geleden

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

je koppakking is niet kapot? als hij onder het rijden warm wordt kan dit door je koppakking komen of je radiateur stroomt niet goed door,als hij tijdens stilstand warm loopt kan dit aan je visco koppeling liggen of als jij een elektrisch aangedreven fan hebt dat deze niet inslaat,dat hoor je goed als deze inslaat dan maakt de fan opeens meer herrie door de geforceerde luchtverplaatsing,ik ga ervan uit dat je thermostaat in orde is.bij warme motor moeten beide slangen warm worden de bovenste en onderste radiateur slangen enig temperatuur verschil onderling is er wel

    De fan is eleck aangedreven. Deze gaat af en toe wel meer lawaai maken ja. De bovenste slang is inderdaad warm de onderste blijft koel die van op de thermostaat is aangesloten. Wat ik raar vind aangezien de thermostaat vervangen is. - Niki1991 (0), 2 jaar geleden

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

dan lijkt het verdacht veel op je thermostaat even eruit pakken in een pannetje water op het vuur zetten kijken of hij open gaat staan

Monteur Senior (625), 2 jaar geleden

voor dat je gaat sleutelen nog eerst eens even met een temperatuurmeter of scanner kijken of de slangen of motor ook echt veel te warm worden,het kan ook zijn dat je sensor verkeerde waarde's doorgeeft

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.