Ik heb hier een BMW 525 waarvan de motor snelwarm loopt.
Stationair mooi op 90 graden, slangen radiateur worden beide warm.
Rijdend vrij snel oplopende temp mits kachel uit. Zet ik de kachel aan dan ook weer binnen 20 seconden van rood naar 90 graden.
Weet iemand raad.....
Visco en thermostaat al vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Word de radiator net zo warm als de slangen zelf ?
Waarschijnlijk een koppakking probleem / gescheurde kop!
Komt vaker voor bij deze motoren..
Zou eerst even de waterpomp controleren,je hebt er nog met de plastic schoepen,en deze willen nog wel eens los op het asje lopen,dus stationair waarschijnlijk nog goed,maar rijdend te weinig opbrengst waardoor hij te warm kan worden,is de pomp nog in orde,vrees ik het bovenstaande..
En rij hem niet tot ver in het rood,de kop/pakking begeeft het sneller dan je denkt!
Gr Stefan
koppakkingtest was OK, Verdenk ook de waterpomp.
Klopt het dat de electrische waterpomp alleen loopt als de verwarming warmte moet leveren?
Nu is het namelijk zo:
Verwarming uit motor loopt warm, verwarming aan motor bedrijfstemperatuur, Verwarming kan nooit zoveel temp uit motor halen.
Zeker dat deze een electrisch (hulp) waterpompje heeft ??
Het is toch een M50B25 Motor ? Zo'n electrische waterpomp word dacht ik bij een bepaalde temperatuur ingeschakeld,en blijft dan een tijd nalopen,ook als de motor uitgezet word.
15 jaar
??
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar