close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: M3 rem klauwen/zuigers

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8TDS

Hallo,

Wie weet of de remklauwen/zuigers van een originele M3 E36 uit 1996
passen op een niet M3 E36 uit 1995?

Met vriendelijke groet,

Deen.

Geplaatst door

deen (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog maar een keertje onder de aandacht brengen;

Heb een probleem met mijn remklauwen achter en kan aan een gereviseerd setje van een M3 komen. Prijstechnisch gezien beter dan nieuw. Vandaar de vraag of ze ook zonder aanpassingen passen op een niet m3 (E36)

Iemand een idee?

MvG Deen

deen 0

17 jaar

Deen..

eerlijk gezegd is het nu wat verwarrend aan het worden wat je allemaal schrijft..

waar moeten die remklauwen nu op komen ? op een M3 van '95 ? of op een TDS van '95 ?

in het eerste geval is het geen probleem,wil je ze echter op je 1.8 TDS monteren lukt dit niet zonder aanpassingen..ik bedoel,je kan dan niet alleen de schijven en klauwen omzetten,die van een M3 zijn een stuk groter in diameter,je zal wel de schijf kunnen monteren maar niet de klauw,de afstand waar de bevestigings punten van de klauw zitten moeten veranderd worden,eigenlijk verlengd om het zo maar te zeggen,volgens mij is hier wel het e.e.a. te verkrijgen in de auto-handel..maar zou dit niet doen,het is overstandig en bovendien gevaarlijk om te prutsen aan je remmerij..laat dit origineel of koop iets wat zo over te zetten is zonder wat te hoeven aanpassen,dit is wel te doen als je ook nog de complete naaf omzet,maar dat kost natuurlijk een tikkeltje meer..

en waarom zou je eigenlijk een M-set willen monteren op je Diesel ?

Speel niet met je leven,maar met B.v. vrouwen..;-)

Stefan

stefan84 0

17 jaar

volgens mij passen de klauwen/schijf set niet eens in de velgen

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ha Stefan en Jerry,

Bedankt voor de reactie en wijze woorden. Het setje zou idd op een 95 diesel komen. De gedachten was dan wel om ook gelijk de schijven en blokken te vervangen. Enigzins passen in de velg zou nog wel gaan daar ik originele m3 (95)velgen onder de diesel heb liggen. Duidelijk iig dat de klauwen dus niet gaan passen ivm de bevestegings punten. Ben idd niet z'n voorstander van de remmelarij aanpassen, vandaar de vraag naar de originele m3 set. Ik ben echter niet echt te spreken over de achterset.Ik heb nu voor de tweede maal binnen 6 maanden kromme schijven achter, terwijl ik op de voorset geen enkel probleem heb. Tijd terug voor de hele set vervangen (klauwen, schijven en blokken) en die gaan prima. Ik kan er maar niet achter komen wat er achter aan de hand is.

mvG deen.

deen 0

17 jaar

heb je abs
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ja, ik heb abs.

MvG Deen

deen 0

17 jaar

De hele fuseehuizen moet je dan omzetten, anders gaat niks passen!!

rs4driver 0
badge

17 jaar

controleer dan eens of het abs wel goed werkt
normaal rem je altijd meer op voorwielen
lijkt of dit omgekeerd is met kromme schijven door hitte

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

spuit je de auto wel eens af na een lange rit ?

meestal als ze afgespoten worden word nog wel eens goed op de wielen gespoten waardoor de schijf veel te erg afkoelt en kan scheuren/krom trekken,dit dus het liefst vermijden.

indien je de naaf omzet en toch de M-set monteerd,zijn de minimale velg grote 17'' maar zo te horen heb je die er al op zitten.anders krijg je inderdaad de velg niet eens gemonteerd.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

wat te denken na montage van m3 remmen (ALLEEN ACHTER), van de overberemming van de achteras?? dit kan weleens een afkeur punt worden!!

marcel6952 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.