BMW 5-Serie: Microfilter vervangen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 liter

Goedemorgen,

Ik heb nog niet zo lang een BMW 525-D uit 2004.
Als ik stil sta met draaiende motor en de verwarming aan, ruik ik een 'uitlaatgaslucht' in de auto.
Zet ik de airco (koud) aan, dan gaat het weg.

Nu zag ik net dat de microfilter vervangen moet worden over 900KM.

Kan dit daar mee te maken hebben?
(ik ben een leek).

Waar is de microfilter voor?

Wat kost zoiets ongeveer?

Groet,
Danido.

Danido1907

Geplaatst door Danido1907 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Die uitlaat gassen horen zowieso niet in de auto te komen, denk dat je een lekke uitlaat hebt, flexibele delen na de kat willen nog wel eens scheuren bij deze motoren.

gr Martin

CIVICCOUPE66 (0) PRO, 13 jaar geleden

microfilter is simpel te vervangen ..

idd probleem wordt niet daardoor veroorzaakt..
ik denk ook daT Het gas probleem veroorzaakt wordt door de flexibele deel of de uitlaatspruitstuk...

Freude_am_Fahren (0), 13 jaar geleden

Inderdaad, het kan even duren voordat je het aan het uitlaatgeluid kan horen dat er een lek is. De eerste en laatste winding van de flexibele balg schuurt door t.g.v. de webbing die er omheen zit.
Deze (RVS) balgen zijn los te krijgen. Wel op de goede diameter letten: De nieuwe balgen dienen over de oude pijpen te worden geschoven. De oude, lekke balgen dienen weggezaagd te worden en de nieuwe balgen er tussen gelast (TIG). Kost maar 1/5 van de prijs van een nieuw katalysator-deel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.