BMW 0: mijn 325 lekt olie wat is het meestal?

Hoi mijn 325 uit 94 lekt olie naar de onderkant.
1500 km terug heb ik mijn olie laten vernieuwen, nu staat het peil op het minimum streepje.
Er is mij geadvisserd de motor te reinigen zodat alle lekkage weg is, en dan na laten kijken op de brug met draaiende motor om te kijken waar het gaat lekken.

Zou het de koppakking kunnen zijn?
1 keer sloeg de motor af tijdens het afremmen, zou dat ermee te maken kunnen hebben?

ook zei iemand dat zo'n auto 1 liter olie verbruikt op 1000 km
is dat niet wat veel?

is een koppakking zelf te doen?

bedankt!

Danny

bmwtjes

Geplaatst door bmwtjes (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

1 liter op 1000km is wel veel, meestal is het dan niet alleen een lekkage.

We hebben hier een '93er 325i met vanos, deze verbruikt nog geen liter op 12000km, en dan lekt de klepdeksel pakking nog wel, dat gaan we fixen binnenkort.



> Lekkage kan op meerdere plekken plaats vinden:

- Jij zegt dat de olie is ververst.

= lekt de carterstop niet??


- anders eens kijken naar bijde krukaskeerringen.

= er is dan olie te zien bij onderste de Multiriem poelie of lekt olie tussen de motor en de bak weg

- klepdekselpakkingen willen ook wel lekken

= al meerdere keren mee gemaakt dat je olie kunt peilen met de bougiedoppen omdat er olie lekt in de ruimtes waar de bougies in gedraait zitten.

= klepdeksel kan ook naar buiten lekken.

haal de kunstof kappen eens van de motor af, kun je wat meer zien.

Willem

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

jij hebt je olie LATEN verversen en je wil zelf een koppakking vernieuwen????? ik denk dat je beter de koppakking kunt laten doen en zelf de olie verversen

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zelf doen van een koppakking bij een motor die een distribtie ketting heeft is zowiezo al niet echt een makkelijke klus.

dit kun je inderdaad beter LATEN doen.


Bovendien een afslaande motor hoeft niet gelijk een lekke koppakking te zijn

als dit wel door de koppakking zou komen had je nu ook last van een zeer slecht en vaak uit de uitlaat rokende motor.


voor dat afslaan zou je eens je gasklep en stationair steller kunnen reinigen.

Willem

bmwtjes (0), 15 jaar geleden

Heeft de 325 een distri ketting dan? ik dacht een riem?
Maar Willem, zou dat wel de optie zijn dan, motor reinigen en dan op de brug?
Want het lijkt mij dan zo'n langdurige zoektocht.
En wat voor tijdspanne moet dat zijn, reinigen en dan liefst meteen op de brug ofzo?

Zijn dat dure reparaties, die jij noemt, de klepdekselpakking, de koppakking, krusaskeering

Ik heb dus 1500 km laten verversen maar de olie staat nu al op het minimum streepje en de onderzijde zit goed
onder de druppels olie dus denk ik dat hij veel verliest.
Wanneer wordt het peil kritisch?

bmwtjes (0), 15 jaar geleden

vraag wel veel he? sorry hoor ik ben nogal zenuwachtig vandaag daardoor....

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Niks te veel....


De E36 heeft een ketting, de jouwe is uit '94 en heeft dan ook nog eens VANOS

Dat is geen grap allemaal!!


VANOS = VAriable NOkkenwelle Stellung ofwel Variabele klep timing (soort van Vtec systeem, maar dan met minder problemen)


het mooiste is goed schoon maken, en dan op de brug kijken of je directe lekkage ziet

zie je dit niet nog effe een dagje karren

en dan weer kijken


ander gewapend met een bus remmenreiniger onder de auto door, om delen schoon te spuiten.


Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.