Hier een vreemd probleem met de motor van mijn BMW 325i...
Bij een koude start schiet het toerental naar 2000 toeren, vervolgens zakt ie onder de 500-toeren waarna hij regelmatig 680-720 rpm stationair gaat lopen (hij slaat dus net niet af).
Bij een warme start is het iets minder, alleen als de motor warm is zaagt de motor als ik de koppeling intrap (voor het stoplicht, tijdens inparkeren) regelmatig, niet altijd.
Al een jaar lang zijn er diverse garages mee bezig geweest maar het probleem blijft...
Hier een lijst met alles wat er al gedaan is:
* lambda-sonde vervangen, reeds meerdere malen, meerdere exemplaren
* de nokas op tijd gezet
* alle 6 de injectoren vervangen
* meerdere malen nieuwe bougies
* luchtmassa-meter vervangen
* alle 6 de bobines vervangen
* gasklepsensor vervangen
* brandstoffilter vervangen
* luchtfilter vervangen
* DME vervangen
Bij het uitlezen zijn alle waardes goed, en er zijn geen foutmeldingen...
Ikzelf (een leek) roep al vanaf het begin dat ik het idee heb dat ie valse lucht aanzuigd, echter een gespecialiseerde bmw-garage zegt dat ie dan bij het uitlezen foute waardes moet aangeven in het
mengsel...?
Je snapt dat je er een beetje moe van wordt als het nu nog steeds niet goed is, het kost ook gewoon
jammerlijk veel geld...
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als hij valse lucht aanzuigt dan moet de motor reageren op remreiniger doet hij dat niet dan zuigt hij geen valse lucht aan
toerental schiet altijd ff omhoog en daarna regelt hij het af naar beneden om 800toeren te draaien (net wat er ingesteld staat)
de volgende vraag is wat is er nog niet vervangen
er is al zoeveel vervangen
iets wat ik niet in het lijstje zie zitten is de stationaar regelklep (weerstand van 20-25ohm)
als deze er nie in zit dan zit ik bij de verkeerde 325i te kijken (iets meer info daar mag wel denk ik)
verder zijn alle zaken al vervangen die er iets mee te maken kan hebben
en hoeveel km heeft ie gelopen. mischien nokkenas teveel ingesleten. compressie?
16 jaar
Voor Werner:
"als hij valse lucht aanzuigt dan moet de motor reageren op remreiniger"? dit moet je zeker spuiten op de slang(en) die de lucht aanzuigen naar het motorblok? dit gaan we de komende dagen inderdaad nog even proberen, een kennis van me tipte me daar over en helpt me daarbij.
"de stationaar regelklep", ik denk dat je daar de stationaire stelmotor mee bedoelt (zo noemden ze het in de garage),
was vergeten die erbij te zetten, en ja die is dus ook al vervangen...
Voor Maurice:
Op de teller staat dat ie 122000 km. heeft gelopen en de boekjes met jaarlijkse keuringen zitten erbij,
als de nokkenas teveel ingesleten is dan hadden de monteurs van de garage dat wel gezien bij het "op tijd zetten" van de
nokkenas, (wat ze laatst gedaan hebben) toch?
Algemeen:
vanavond mee gereden en een heel stuk zonder problemen, en dan opeens begint het weer als ik de koppeling
intrap om voor het stoplicht tot stilstand te komen...
Als de motor "kuren" vertoond lijkt ie ook wel meer geluid te maken, en omgekeerd als ie goed afregelt is ie stiller/zuiverder.
Eerst de remreiniger maar eens proberen dan...
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar