BMW 0: BMW 330d hoge druk

Goeie dag allemaal,

Wij hebben een bmw 330d met een 2.9 ltr m57 motor uit 2001.

Het volgende probleem heeft ie. Hij bouwt te veel trubo druk op waardoor de intercooler slang er af schiet. Dit gebeurt bij het goed intrappen van de motor. Als we de snelheid beperken en niet vol intrappen blijft de slang er wel op. Het volgende hebben we al vervangen en gecontroleerd.

*Turbo laten controleren bij turbo hoets
*Drukomvormer vervangen
*Vacuum slangen gecontroleerd en enkele vervangen
*Auto uitgelezen en gaf een druk aan van 1.7bar. terwijl hij maximaal 1.2bar mag hebben
*Intercooler gecontroleerd op verstopping (gereden zonder ic maar een pvc-buis er tussen zelfde probleem)
*Turbodruksensor vervangen

Wie zou nog een suggestie hebben??

carex

Geplaatst door carex (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat zijn de foutcodes in de DDE, lijkt mij precies defect in de turbo
Zijn de spanringen op de slangen nog in orde.
Inlaat collector in orde

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Of oxikat / roetfilter verstopt.

R_Bakker (0) PRO, 15 jaar geleden

Is deze auto niet gechiptunend door iemand die niet weet wat hij doet.(vraag de klant)
Turbodruk te hoog door de "tuner"
Goede software bij BMW laten laden misschien

Gr Ron

carex (0) PRO, 15 jaar geleden

Deze auto is niet getuned en heeft ook geen roetfilter. Zelf heb ik het vermoeden dat ze de turbo niet goed hebben nagekeken. Hij gaat namelijk ook niet in zijn noodloop. De codes heb ik niet want ik hem ergens anders uitgelezen. Onze computer pakt hem niet.

carex (0) PRO, 15 jaar geleden

De inlaatspruitsuk hebben we ook al vervangen ivm een tikkent geluid wat ie had. Dus de inlaatcollector kan het ook niet zijn.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Maar hij heeft toch wel een oxikat, deze kan ook dichtzitten.

BMW- technieker Davy (0) PRO, 15 jaar geleden

zeker de uitlaat nazien, maar ik denk toch de turbo.
laat de motor zonder de uitlaat eens draaien,dus uitlaat aan de turbo afkoppelen.

BUDDY'S Sportscars (0), 14 jaar geleden

Bij mij was de kat. verstopt daardoor sprong de slang eraf omdat de turbo zijn druk niet kwijt kon .
De kat werd roodgloeiend terweil je de achterste uitlaatdemperdemper gewoon nog kon vasthouden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.