wagen maakt extreme overdruk in koelcircuit waardoor de verwarming weg valt. wagen blijft op temp.
vervangen waterpomp,cilinderkoppaking, cilinderkop nazicht op barsten, radiator,thermostaat.....
Geplaatst door lavens (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Of lucht in het systeem, anders kan de druk alsnog van de kop komen ( gescheurt )
Heb je alleen na de kop gekeken of heb je hem laten afpersen ?
Hoe is het ontstaan ? Is hij flink warm geworden o.i.d. ?
lavens (0) PRO, 14 jaar geleden
kop laten afpersen wagen komt heeft nooit te warm gekregen
systeem is zeker goed ontlucht
GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden
Temperatuur meter dashboard is geen indicatie voor de werkelijke temperatuur. Stationair warmdraaien hoort de thermostaat bij zo uit het hoofd 105 graden open te gaan, ga je rijden zou ie op 85 graden open moeten gaan, je zou moet kijken tijdens opwarmen aan de computer wat de temperatuur doet. Zou je ook een keer rijdend kunnen doen. Als de kachel uit gaat moet er toch ergens lucht in zitten.
gr Martin
stefan84 (0), 14 jaar geleden
En daarbij, wat noem jij extreme overdruk ? Dat de slangen wat hard worden bij warme motor is normaal, ze moeten niet zo hard als beton worden, en hij mag natuurlijk geen kvs uit het vat drukken..
Toch klopt er ergens iets niet, of lucht in het systeem of een gedeelte van de compressie word het koelsysteem ingedrukt! Staat er nog flinke druk op bij koude motor na een nacht stil te hebben gestaan ?