BMW 3-Serie: motor maakt druk in koelsysteem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1900 cc 316i

wagen maakt extreme overdruk in koelcircuit waardoor de verwarming weg valt. wagen blijft op temp.
vervangen waterpomp,cilinderkoppaking, cilinderkop nazicht op barsten, radiator,thermostaat.....

lavens

Geplaatst door lavens (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Of lucht in het systeem, anders kan de druk alsnog van de kop komen ( gescheurt )

Heb je alleen na de kop gekeken of heb je hem laten afpersen ?

Hoe is het ontstaan ? Is hij flink warm geworden o.i.d. ?

lavens (0) PRO, 14 jaar geleden

kop laten afpersen wagen komt heeft nooit te warm gekregen
systeem is zeker goed ontlucht

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Temperatuur meter dashboard is geen indicatie voor de werkelijke temperatuur. Stationair warmdraaien hoort de thermostaat bij zo uit het hoofd 105 graden open te gaan, ga je rijden zou ie op 85 graden open moeten gaan, je zou moet kijken tijdens opwarmen aan de computer wat de temperatuur doet. Zou je ook een keer rijdend kunnen doen. Als de kachel uit gaat moet er toch ergens lucht in zitten.

gr Martin

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En daarbij, wat noem jij extreme overdruk ? Dat de slangen wat hard worden bij warme motor is normaal, ze moeten niet zo hard als beton worden, en hij mag natuurlijk geen kvs uit het vat drukken..

Toch klopt er ergens iets niet, of lucht in het systeem of een gedeelte van de compressie word het koelsysteem ingedrukt! Staat er nog flinke druk op bij koude motor na een nacht stil te hebben gestaan ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.