close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Motor slaat soms af 320 coupe automaat

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Ik rijd een BMW E36 320i coupe automaat uit '94 en de auto heeft het volgende probleem:

Soms als ik mijn gas loslaat en een lage snelheid heb voor bijvoorbeeld het stoplicht of om een bocht te nemen valt de motor ineens uit, net of je de sleutel ineens om zou draaien. Dit kan ook bij stationair draaien gebeuren. Van tevoren krijg ik geen enkel sein dat dit gaat gebeuren en blijft de motor gewoon netjes lopen totdat hij afslaat. Er valt geen pijl op te trekken of dit bij koude of warme motor gaat gebeuren, en hoe vaak. Als de motor eenmaal afgeslagen is zet ik hem in z'n N en dan kan ik hem gewoon weer starten. Echter, de ene keer loopt 'ie dan weer of er niks aan de hand is en de andere keer loopt 'ie dan heel haperend stationair. Zolang ik gas blijf geven is er niks aan de hand, alhoewel hij heel soms een seconde hapert tijdens het rijden.

Ik heb hem er al een keer voor weggebracht en toen is de stekker van de ECU schoongemaakt maar dit heeft het probleem niet verholpen. Daarna is hij nog een keer uitgelezen en hierbij kwam "ontsteking" naar voren. Voordat ik honderden euro's ga besteden aan uurloon voor het zoeken naar deze storing wil ik toch eerst even zelf op onderzoek uit gaan.

Wie o wie heeft een idee wat dit kan zijn of heeft dit zelf ook al eens meegemaakt? Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt

Groeten Robbert

Geplaatst door

robbertl (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

geen luchtslang met een scheurtje zodat ie valse lucht aan zuigt

Robert,

Klinkt als een BDP sensor, ofwel krukaspositie sensor die je probleem veroorzaakt..

Zit voor bij het vliegwiel..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Luchtslang klinkt mij niet heel logisch want zou het dan niet altijd moeten zijn?

BDP sensor heb ik ook al aan gedacht, maar is daarmee ook te verklaren dat hij tijdens het rijden af en toe een hapering veroorzaakt?

robbertl 0

14 jaar

[quote=robbertl]Luchtslang klinkt mij niet heel logisch want zou het dan niet altijd moeten zijn?

BDP sensor heb ik ook al aan gedacht, maar is daarmee ook te verklaren dat hij tijdens het rijden af en toe een hapering veroorzaakt?[/quote]
heb het zelfde probleem e36 320i
heb em net uitgelezen en het was de krukas sensor voor in het blok.

Ja, ook een hapering kan deze vertonen..Hij kan toch defect zijn, ook al staat hij niet altijd als fout opgeslagen!

stefan84 0

14 jaar

Heb net even vluchtig gekeken, maar kan ik makkelijk bij de BDP sensor of is dat lastig zo buiten op straat?

robbertl 0

14 jaar

[quote=robbertl]Heb net even vluchtig gekeken, maar kan ik makkelijk bij de BDP sensor of is dat lastig zo buiten op straat?[/quote]
zit aan de voorkant van je blok is wel te doen maar wel krapjes.
zet hem er morgen ook zelf in.

?????

Pfff, niet toeval alleen bij linkerbochten.....??? en hoe is probleem ontstaan, geleidelijk????

Zelf een E36 320 gehad, waar de afvoer van de luchtkanaal-bak onder de ruitenwissers verstopt zat. Met de auto door de wasstraat, bak vol met water, en loopt dan over naar de bak waar de boordcomputer zit. ( zit achter de dikke schuim, onder de motorkap, het hoogte van het dashboardkastje). Computer licht onderin, was harstikke nat. Losgeschroefd en met fohn droog gemaakt. Teruggeplaatst, motor starten, geen problemen meer. Doorde de ECU ophangen met kabelbandjes boven in de bak en van de rubbertule (zit dichtbij kleppendeksel) een stuk af te knippen, geen verstopping meer.

calypsod54 0

14 jaar

Dat van de ECU is als het goed is in de garage verholpen, dus dat is het niet.

Heb net geprobeerd om de sensor los te krijgen. Krijg het boutje er wel uit, maar de sensor zelf is geen beweging in te krijgen. Iemand nog tips en trucs om hem er fatsoenlijk uit te krijgen? Heb er al WD40 overheen gespoten, maar durf er niet te hard aan te trekken want als hij afbreekt en het onderste deel blijft zitten kan ik helemaal geen kant meer op, nu kan ik hem tenminste nog naar een garage rijden als het nodig is.

robbertl 0

14 jaar

Je zou het kunnen proberen met een griptang, even erop zetten en rustig heen en weer draaien, dan komt hij wel los, met een beetje pech sneuvelt hij wel als deze goed vast zit ( wat trouwens vaker het geval is )

Om er beter bij te kunnen komen, zou je eventueel de plastic kap tussen radiateur en motor kunnen verwijderen + de fan ( alleen het blad zelf / 4 x M6 boutjes )

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Je zou het kunnen proberen met een griptang, even erop zetten en rustig heen en weer draaien, dan komt hij wel los, met een beetje pech sneuvelt hij wel als deze goed vast zit ( wat trouwens vaker het geval is )

Om er beter bij te kunnen komen, zou je eventueel de plastic kap tussen radiateur en motor kunnen verwijderen + de fan ( alleen het blad zelf / 4 x M6 boutjes )[/quote]
bij mij is die afgebroken met een grip tang eruitdraaien gaat niet want er zitten sleufjes in zodat ie er op een manier in kan.
ik heb wat tussen de sensor en vliegwiel gekregen en er zo uit gewrikt.
de houder moet je wel even schoon schuren zodat de nieuwe er weer makkelijk in past.

en is het gelukt Robbert

Nee nog niet, door het slechte weer kom ik er nu pas aan toe. Ik heb alleen net die 4 boutjes van de koelvin losgedraaid om er beter bij te kunnen, maar ben nog even aan het stoeien met de vin want hij wil er zo gauw niet af.

Bij jou wel het probleem opgelost?

robbertl 0

14 jaar

ik heb de koelslang boven los gemaakt en weg geklapt. dan kun je boven op de sensor kijken. heb een stukje omhoog gekregen met een waterpomptang toen brak die af.
kon toen een met een stukje ijzer tussen de sensor en krukaspoelie. en zo heb ik hem eruit gewrikt.
even de houder goed schoonmaken en de nieuwe er weer in zetten.
het meeste werk zit in de sensor verwijderen de rest is een fluitje van een cent.
ik hoor wel hoe het afgelopen is

En wat was het probleem nu waar door die AF SLAAT

Mijn auto doe dat ok vraagt wat is het probleem van dat dat die dat doe 320i 6 sli der wat moet ik vernieuwen

Wie heeft dat probleem ok ge hebt wat moes jij doen om het te verhelpen

Onderaan het motorblok zit de tandwielkrans daar zit de sensor vlakbij gemonteerd. Die moet vervangen worden. De kabel zit vast aan een plug onder de luchtinlaat. Sensor kost iets van 50 euro bij BMW.

MJ 0
badge

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.