BMW 3-Serie: motor trekt niet meer

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 323 i

Bij koud starten en rijden is er geen probleem! Hoe warmer de motor, hoe minder gas er kan gegeven worden. Zo ver zelfs dat de motor enkel nog stationair draait. Dan is het stoppen en wachten tot de motor afgekoeld is. Wat soms ook helpt voor even is de fiche van de temperatuursensor losmaken, dan valt de motor stil, de fiche terugplaatsen, starten, en de wagen kan dan weer even rijden ?
Het gaat hier over een BMW e30, 323i Baur die 10 jaar lang heeft stilgestaan. Vervangen onderdelen zijn: benzinepomp - benzinefilter - luchtfilter - temperatuursensor - bougies . Het koelsysteem is ontlucht, alle elektrische contacten zijn nagekeken en met contactspray ingespoten, de klep van de luchtmassameter zit niet vast, de ontstekingsvervroeging werkt, de gasklepsensor werkt, ......... Waar kan ik ng zoeken ???????

Germaine61

Geplaatst door Germaine61 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

uitlaat verstopt?

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

waar je ook nog naar kunt kijken is de tankbeluchting.
draai de dop van de tank er een af en kijk of hij niet vacuüm trekt.
heeft deze auto al een lambda sonde, dacht het niet maar zo ja haal de stekker er eens af en probeer eens of het dan goed gaat.

Germaine61 (0), 15 jaar geleden

Hartelijk dank voor de inlichtingen, de uitlaat is niet verstopt, want er is zelfs al een stuk van vervangen. Ook zonder benzinedop blijft het resultaat hetzelfde. Ondertussen heb ik ook al een andere luchthoeveelheidsmeter en een andere electronische regeleenheid getest op het voertuig. Spijtig genoeg nog steeds met hetzelfde resultaat. Hoe warmer de motor, hoe minder gas ik kan geven !!!! HELP AUB !!!

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Je zou ook de brandstofdruk eens kunnen laten meten.
of nog beter, rijden met een meter er aan.

gr, steef.

stefan84 (0), 15 jaar geleden

brandstof druk lijkt ok,anders zou hij constant slecht moeten lopen en niet alleen bij warme motor.

denk dan je het e.e.a. aan het doormeten komt.

rookt de auto niet ? na die lange tijd stil staan ?

Gr Stefan

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Stefan,

Heb jij nog ideeën wat hij zou moeten meten dan?
het eerste waar je aan denkt is de temp. sensor omdat hij het koud wel gewoon doet, maar die is vervangen.
Bedrading tussen de sensor en de computer zou nog kunnen misschien.

Gr Steef.

Germaine61 (0), 15 jaar geleden

hallo,
hartelijk dank allemaal,
De auto rookt niet, maar als hij warm is ruiken de uitlaatgassen wel extreem veel naar benzine. Ik heb dus het idee dat de "choke" blijft werken bij een warme motor. De "choke" werkt met een koudestart-verstuiver, en als ik de luchtdarm die deze bedient dichtknijp draait de motor stationair veel beter als hij warm is. Deze luchtdarm zit onder het gasklephuis op een soort "thermostatische" klep waar 2 luchtdarmen en 2 waterdarmen op toekomen. Ik heb deze klep nu losgemaakt, gekuist, en met warm water getest. Ze lijkt te werken,dus nu opnieuw proberen op hoop van zege.

Germaine61 (0), 15 jaar geleden

Spijtig genoeg blijft het resultaat hetzelfde. Als de motor warm wordt kan er steeds minder en mider gas gegeven worden. Wat is erin godsnaam mis ?????????????

michael7688 (0), 15 jaar geleden

Hallo, ik heb eens iets dergelijks gehad, kan het je brandstofpomp niet zij of je bobine? Gr. Michael.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.