Hallo iedereen,
Probleempje : Mijn motor van mijn BMW 5reeks 2.5 diesel valt steed weer uit als mijn brandstofpijl op miojn dashbord rond 15liter staat.
Is dit een veel voorkomend probleem ?
Iemand hier raadt mee ?
MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt meer voor brandstofpomp in de tank vervangen
De welke kant in de tank zit de brandstofpomp als je achter het stuur zit?
En wat is de beste oplossing volledige pomp vervangen of de verdeler module dat vanboven op de brandstofpomp hangt?
Mvg
10 jaar
Achter het stuur hangt geen brandstofpomp...
En zoals Jan al zei: brandstofpomp vervangen.
De brandstofpomp zit in de brandstoftank aan passagierskant, onder de achterbank.
mvg
Paul
10 jaar
Hallo Miklo
Als je kijkt naar ca. 15 dec. daar staat hetzelfde euvel van mijn auto,heb de adviezen op gevolgd en uiteindelijk was het de pomp, het verschil met de oude en nieuwe heb ik niet kunnen constateren in een emmer met diesel dus ik denk dat de druk van de oude te laag was.
De tank zit onder de achterbank en de pomp zit rechts dus niet achter het stuur en is er makkelijk uit te halen wel even föhnen voor je het plastic slangetje er afhaalt.
10 jaar
ok ik ga een nieue pomp bestellen.
Vraagje is dit de juiste pomp??
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...
Mvg
10 jaar
Hier http://www.realoem.com/bmw/select.do kan je het juiste onderdeel nummer opzoeken.
Er staat ook in de advertentie : geef altijd het kenteken door voor de juiste pomp..! maar dat gaat niet werken vanuit Belgie...
Miklo
De pomp die je liet zien is de vlotter samen met de pomp dus de pomp moet je daar weer uit halen (de vorm is dus erg belangrijk) aan de tekening te zien heb ik de rechtse pomp.
Als je wijs bent moet je een nieuwe kopen want het verschil tussen mijn oude en nieuwe kon ik niet zien je hebt er zoveel soorten in, diesel versies maar ook benzine.
Het beste is wat Hans je adviseerde je kenteken op te geven tenminste dat kan in NL maar misschien ook in Belgie want verkeerd bestellen is kostbaar zo'n pomp kost bij de dealer wel 230 Euro, in Belgie heb je ook wel zaken die goedkoper kunnen leveren en dan de goede leveren met garantie, ik heb veel minder betaald bij een internet zaak in den Bosch.
10 jaar
[quote=Poespoes]Het beste is wat Hans je adviseerde je kenteken op te geven...[/quote]
Dat gaat niet werken; in Belgie bevat het kenteken geen autogegevens...alleen gegevens over de eigenaar (tenaam stelling)
ok
ik zal de pomp al eruit halen en messchien staan er daar code s op van welke type dat het is.
10 jaar
Tis toch veel simpeler om de VIN van de auto te noteren die staat ook op de auto zelf onder de ruitenwissers in het metaal gestanst. Met dat nummer in de hand weet iedereen welke pomp u nodig heeft. Geen twijfel mogelijk.
VIN is de afkorting van voertuigidentifcatiecode
Bekende site die VIN accepteert is oa. http://bmwfans.info/ rechtsboven VIN invullen
Aan de hand van het nummer kan een nieuwe pomp gekocht worden. Op ebay.de het goedkoopst de hoofdprijs bij de BMW stealer.
hallo,
ik heb alleen de pompje vervangen en ik heb 20l getankt en 150km gereden en hij is niet meer uitgevallen maar mijn brandstofmeter deed wel raar.hij ging plots ineens naar het reserve een mijn brandstoflampje brande ik heb toen verder gereden en dan kwam hij terug rond 20l staan.
is dat normaal na vervangen van pompje?
Mvg
10 jaar
Nee dat is niet normaal
wat nu????
mvg
10 jaar
Vlotter controleren...en de bedrading daarvan (slecht contact misschien)
Je hebt alleen de pomp vervangen? De tankmeter reageert op de weerstanden die in de twee tankhelften zitten. Beide weerstanden staan in serie geschakeld. Die kunnen defect zijn. Ik zou ze allebei even apart doormeten met een ohmmeter. Die keramische weerstanden waar de vlotter overheen draait zijn niet los leverbaar.
De weerstanden willen nog wel eens scheuren. Is moeilijk te zien.
10 jaar
[quote=MJ]Die keramische weerstanden waar de vlotter overheen draait zijn niet los leverbaar.[/quote]
Misschien niet bij de dealer...in electronica winkels wel.
Gewone weerstanden wel maar dit zijn keramische plaatjes met een ingewikkeld koolpatroon waar de vlotter overheen draait. Typisch ontwikkeld voor deze toepassing. Montage van vlotterarm en as tov het loper contact op het plaatje is kritisch. Dat is klantenspecifiek ontwikkeld. Meen dat het VDO is wat er in een E36 zit aan tankvlotters.
hallo,
wat bedoelen jullie met de weerstanden?
en hoe zien die eruit aub
mvg
10 jaar
Dat zijn een soort van printplaatjes waar een deel van de vlotterarm overheen beweegt. Als je de vlotter uit de tank hebt, zie je direct wat er mee bedoelt wordt.
10 jaar
ben al een tijdje met de auto aan het rijden en mijn meter doe normaal ik ben nu even tot aan mijn reserve aan het rijden en dan zie ik of het in orde is.
alvast bedankt voor al jullie hulp
Met vriendelijke groeten
10 jaar
Maak je geen zorgen als de tank leeg is stopt hij vanzelf, dus met een lege tank rijden gaat niet
ik ben terug stil gevallen en nu een stuk minder dan 15L.
ik heb ongeveer 45L getankt en ik heb er 590km mee gereden kan dat wijn dat mijn teller liegt van mijn dashboard???
10 jaar
[quote=miklo]ik ben terug stil gevallen en nu een stuk minder dan 15L.
ik heb ongeveer 45L getankt en ik heb er 590km mee gereden kan dat wijn dat mijn teller liegt van mijn dashboard???[/quote]
dan klopt je meter niet 1 op 13 is niet onaardig
hoe kan ik dat ontdekken of mijn meter lieg?
10 jaar
ja als je niet weet of je tank leeg is zal je de pomp moeten demonteren en in je tank kijken, maar hoe hoog staat je meter dan nu nog
De routes die je gereden hebt via een van de routeplanners opzoeken en vergelijken met de werkelijke km standen(afstanden).
10 jaar
[quote=voyager]De routes die je gereden hebt via een van de routeplanners opzoeken en vergelijken met de werkelijke km standen(afstanden).[/quote]
dat begrijp ik niet? hoe bedoelt u
Het lijkt mij niet dat je meter 'liegt', gezien de km/l opgave. Ging het lampje op de tankmeter branden toen de diesel bijna op was? Zo ja, dan schijnen de beide tankvlotters goed te werken. Je kan natuurlijk altijd een extra check doen door helemaal vol te tanken en daarna leeg te rijden tot het lampje gaat branden. Neem evt een los tankje mee met reservebrandstof dan kom je niet voor verassingen te staan.
Heel simpel Jan. Als Miklo weet een aantal routes die afgelegd zijn kan ie die afstanden controleren via een van de vele routeplanners. Die km standen kan ie dan vergelijken met zijn km standen. Zo komt ie in de buurt van echt gereden km. Dan kan ie zien of en hoeveel de meter afwijkt.
10 jaar
MJ
mijn lichtje van mijn tankmeter heeft niet gebrand.Ik zal een extra tankje brandstof meenemen en dan mijn tank eens leegreden zo kan ik ook even kijken of mijn tank echt leeg is als hij stil val.
Normaal gezien, denk ik toch?? als ik de stekker van mijn brandstofpomp uittrek moet mijn tankmeter op nul komen staan of niet???
10 jaar
Als het weerstandselement van een of de andere vlotter niet goed werkt kan je de raarste uitslag krijgen. Bijv. dat de meter aangeeft dat de tank leeg is terwijl die vol is.
Het kan ook zijn dat het 'leeg' gloeilampje op de brandstofmeter kapot is. Dat moet als check even gaan branden als je de sleutel omdraait. De stekker van de brandstofpomp aftrekken heeft geen zin want die staat niet in verbinding met het vlotter/tankuitleescircuit.
ok mijn geel gloeilampje die is ok.
de vlotter vervangen messchien??
10 jaar
Als het lampje niet gaat branden bij bijna lege tank zal het aan de vlotter liggen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar