BMW 3-serie 2001: Motorlampje

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M54, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 170

Hallo,
Ik rij met een bmw e46 320ci 2.2l.

Mijn auto heeft vermogenverlies. En mijn motorlampje brand , dit heb ik al eens laten uitlezen. Er sta een ook een foto erbij. Ik heb mijn onderhoud ook gedaan maar toch komt hij niet goed , der sta altijd op van brandstofafstelling blok 1&2 limiet overschreden. Door deze probleem heb ik mij een nieuwe branfstofpomp moeten kopen , ik heb er 2-3 dagen mee gereden was oke tot vandaag . Mijn motorlampje ging weer aan . Kan iemand mij helpen aub?

Michaelbelleghem1233

Geplaatst door Michaelbelleghem1233 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Jammer van die dure brandstofpomp.
Je probleem met het mengsel wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de luchtmassa meter.
Daar heb je ook een foutcode op (ongeldig signaal).
De oorzaken: verouderde/defecte luchtmassameter, bedrading luchtmassameter, valse lucht inlaat.

Kun je ook live data uitlezen? Zo ja, wat zijn de waardes van de brandstofafstellingen (Fuel Trims)?

Verder heb je ook nog een probleem met de aansturing van de elektronische thermostaat.
De oorzaken: defecte elektronische thermostaat, bedrading elektronische thermostaat.

Michaelbelleghem1233 (0), 3 jaar geleden

Beste,
Hoe kan ik controleren van waar dat de valse lucht inkomt ?
Want een vriend van mij zei ook het zelfde dat hij misschien valse lucht binnentrekt?

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Het beste is het om het te laten doen door iemand met een rookmachine.
BMW is berucht om lekkage in de carterventilatie die meestal onder het inlaatspruitstuk is verstopt.

Wat je kunt doen is de vacuümslangen en pakkingen van het inlaat systeem controleren.
Spuit met remmen reiniger op de verdachte plekken. Als de motor anders gaat klinken of anders gaat lopen heb je een lek gevonden (er kunnen er meer dan 1 zijn).

Bovenstaande geld als het mengsel te arm is. Maar dat blijkt niet uit de foutcode. Het zou ook te rijk kunnen zijn. Vandaar mijn eerdere vraag over uitlezen van Fuel trims en/of lambdasonde signalen.
Zonder antwoord op die vraag weet je niet eens of het mengsel te arm of te rijk is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.