Verleden week wilde ik op een ochtend de auto starten, maar de motor sloeg niet aan.
Uiteindelijk is de wagen naar de garage gebracht. Toen bleek, dat de kleptiming van de motor
volledig fout was. Mogelijk heeft de kettingspanner niet gewerkt, waardoor de tandwielen zijn verschoven.
Resultaat, nokkenashouders zijn afgebroken en er is tekening van de kleppen op de zuigers.
De schade is bijna zeker ontstaan tijdens het starten, omdat ik met draaiende motor de avond ervoor gewoon thuis ben gekomen.
Al is de auto van 2005 en net de 100.000 km gepasseerd, vind ik dit niet normaal.
Is dit een gekend probleem van de 1 serie en kan iemand mij hierover een advies geven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo ver het mij bekend is, gebeurt zo iets zelden tot nooit, al zeker niet met een ketting...maar ja, alles kan wel is voorkomen helaas. Succes!
Bij deze motoren gebeurt dit juist heel erg vaak, er is een gewijzigde ketting spanner (Ook al ontkent menig dealer dit) en er is een special plaatje om te voorkomen dat de ketting een tand verspringt.
gr Martin
Als dat zo is zou ik me er eens in verdiepen en coulance vragen , produktfout?
Ik weet niet of je auto dealeronderhouden is..... maar als niet is wordt het moeilijk..... Zijn namelijk al diverse keren acties geweest waarbij de spanner vervangen is door een gemodificeerd exemplaar.....
Bedankt mensen, het verhaal is me nu duidelijk.
Als inderdaad die spanner het probleem is, wat blijkt uit de reacties,
dan is het vreemd, dat de importeur dat type auto niet terugroept voor herstel.
Ik zal toch een brief aan de importeur sturen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar