heb deze wagen een half jaar geleden gekocht.op benzine deed hij toen al raar maar reed perfect op gas.echter na terug komen van duitsland was het om zeep.de benzine tank zoog zich vacum,toeren vliegen van hoog naar laag als je aan't rijden bent schokt hij,raar maar heb de indruk als hij warm is.heb echter al de auto binnen gedaan voor de gas installatie maar dat was het dus niet.
heb de roter en delco en boggies met kabels vervangen nog niet.
dan maar aan de computer laten testen en deze zeiden dat hij valse lucht trok. dus buis van luchtfilter vervangen temperatuurmeter ook vervangen
vandaag vertek ik en naar huis rijden na een 40km doet hij het opnieuw
wat of waar moet ik het nu dan nog gaan zoeken
vroeger kon mijn man aan de auto zelf werken en zijn dus niet gewoon naar een garage te rijden nu moet ik het doen maar ken de technische kant niet kan wal vervangen als men mij zegt wat ik moet vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waren er dan helemaal geen foutcodes met uitlezen ?? als hij valse lucht trekt geeft hij dat niet aan..!
Stefan
[quote=stefan84]waren er dan helemaal geen foutcodes met uitlezen ?? als hij valse lucht trekt geeft hij dat niet aan..!
Stefan[/quote]
toch wel vandaar dat ik de buis van de luchtfilter heb vervangen,de stationnair steller,inspuitventielen juist de lombda regelig niet omdat men me zei waar ik de stukken ga halen dat niet nodig was.
17 jaar
laat eens het CO van de uitlaatgassen meten bij een werkplaats bij je in de buurt.
dit kan onder andere meer duidelijkheid geven over de werking van de lamda-sonde.
mogelijk is de temperatuurzender defect waardoor de wagen teveel brandstof krijgt bij warme motor.
compressiemeten geeft duidelijkheid over de mechanische toestand van het motorblok.
wat is de km-stand?
17 jaar
co hebben ze gedaan toen ze de gas nieuwe stukken hebben vervangen.compressie is ook gemeten en daar zit die wel met een verlies hij zou 10 moeten hebben en op de eeste heeft hij 7, 2de ook,3de 6 en op de laatste 5
kilometer is 282000,maar als hij het wel doet dan rijd hij goed en is het optrekken prima
17 jaar
Er zit een stationer regelaar op die is misschien vuil of kapot.
ik neem aan dat het een m40 motor is.
Ik heb zelf 300.000 kilometer op lpg gereden.
bij mij was het opgelost na het reinigen van de stationer regelaar.
17 jaar
maar het probleem van een te lage compressie help je niet zo maar ff weg d.m.v de stappenmotor te reinigen..
17 jaar
zou een koprevisie zinvol zijn? (culasse)
17 jaar
maandag deed hij helemaal niks meer dus auto maar naar de garage.resultaat en hopelijk is het dat dan scwerkalas kaopt! dan maar een andere motor erin en hopen dat de problemen opgelost gaan zijn.hou jullie op de hoogte.toch wil ik u allemaal vriendelijk bedanken voor de raad
17 jaar
wat bedoel je viviane; de joint de culasse (cilinderkoppakking) of is er wat anders stuk?
17 jaar
ja inderdaad de joint de culasse.en conclussie was dat het goedkoper was een andere motor te steken dan dat te laten reviseren
ik ben dan nu wel nog in afwachting dat ze me bellen dat de auto het terug doet
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar