BMW 3-Serie: na reparatie loopt helemaal niet meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d 150 pk

hallo ik heb een startprobleem met de bmw e46 320d.
start niet of nauwlijks,maar als hij loopt rijd hij goed zoals het hoort.
ik krijg hem makkelijk aant lopen door middel van startpilood in de inlaat.
ik heb de nokkenas sensor ook vervangen door een nieuwe maar daar lag het niet aan.
heb de auto laten uitlezen ,en die gaf aan : raildruk te laag.
nu heb ik tips gekregen hier op problemcar dat als de raildruk te laag is de verstuiver(s)defect zijn.

Vandaag zijn er nieuwe orginele verstuivers ingekomen en 1 oude verstuiver was helemaal zwart verkoold en dacht dat dit het probleem was,nu krijg ik hem helemaal niet meer aant lopen.
met start pilood gaat hij heel even aan maar slaat weer meteen af en tikt(takt) best hard.
op contact hoor je de pomp draaien onder de bestuurdersstoel en met de slang eraf spuit er ook diesel uit.
we weten niet of hij ontlucht moet worden maar in de tank hoor e een borrelend geluid
wie weet wat het nog kan zijn?,de kosten zijn al goed opgelopen.

oopeltje

Geplaatst door oopeltje (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

als je er geen startpilote inspuit tik takt hij dan ook,dat tik tak zal wel je dieselklop zijn,met startpilot krijgt hij wel effe op z'n donder en dat zal die tak wel zijn,heb je misschien een zekering eruit liggen,dat je geen stuurspanning hebt??en ontluchten doe je zo dicht mogelijk bij de verstuivers.

oopeltje (0), 16 jaar geleden

zonder startpilood start hij helemaal niet meer,alleen de motor draait dmv de startmotor rond maar slaat niet aan
en zekeringen zijn goed,wat denkt u wat ik nu het beste kan doen?

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

zonder startpilote start hij niet meer,en die tak is er dan ook niet meer neem ik aan,jij hebt toch electronisch gestuurde verstuivers,krijg je wel spanning op je stekkers,even kontroleren door er een multimetertje op aan te sluiten en starten en kijken of je stuurspanning hebt

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

dit is moeilijk te lezen er staat dus systeem is zelfontluchtend,stuur me effe een mailtje dan stuur ik je een duidelijkere foto.[url=http://imageshack.us][img]http://img341.imageshack.us/img341/9306/...[/img][/url]

oopeltje (0), 16 jaar geleden

ja spanning op de verstuivers ik ook gemeten en dat heeft hij.
alleen dat borrelgeluid onder de auto en als je in het tankgat luistert vind ik vreemd,maar we hebben
heel lang proberen te starten dan zou de lucht er toch uit moeten zijn.
want ik vind het vreemd dat ik hem met de oude verstuivers wel met startpilood aan kreeg,en met de nieuwe niet meer.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

zit je brandstoffilter niet dicht enne gloeit hij wel

oopeltje (0), 16 jaar geleden

brandstoffilter weet ik niet zeker of die goed is,zit die onder de bestuurderstoel na de pomp?

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

geloof niet dat het een verstopt brandstoffilter kan zijn. Raildruksensor is ook een optie.

oopeltje (0), 16 jaar geleden

hoe is de raildruk sensor te testen?

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

de contactpunten kun je controleren en eventueel schoonmaken. Testen => een andere sensor erop zetten en kijken of hij dan wel aanslaat.

oopeltje (0), 16 jaar geleden

ik heb net met de bmw dealer gebeld en die zeiden dat de opvoerpomp misschien te weinig druk had,en de
verstuivers zijn nu nieuw en moeten ingelezen worden

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

inlezen verstuivers? Hoor ik voor het eerst. Brandstofopvoerpomp zou ook kunnen.

oopeltje (0), 16 jaar geleden

ja ik heb gesprokken met een bmw monteur en die zei dat van het inlezen verstuivers.
maar hij staat nu bij de bmw daeler zelf komen we er toch niet uit zonder alles te vernieuwen wat het misschien niet eens is.
ik weet het ook allemaal niet meer,het is mijn laatste bmw wat ik heb gekocht dat weet ik wel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=oopeltje]ja ik heb gesprokken met een bmw monteur en die zei dat van het inlezen verstuivers.
maar hij staat nu bij de bmw daeler zelf komen we er toch niet uit zonder alles te vernieuwen wat het misschien niet eens is.
ik weet het ook allemaal niet meer,het is mijn laatste bmw wat ik heb gekocht dat weet ik wel.[/quote]
en de volgende auto waar je t niet meer weet koop je ook niet meer??
is t misschien een techniek en electronica kennis probleem wat je (zoals meerdere al dan niet zixch pronoemende) mensen hebben
tegen woordig is voor sommige jonge monteurs bij de dealer zelfs een klein probleem een nacht merrie
en daar hoef je je niet voor te schamen maar om dan te zeggen de laatste
maar de kop is eraf geweest
staat de nokken as wel goed en de punten voor de sensoropnemers
zijn die niet beschadigd met de/monteren of stoten
de raildruk zal niet ineens na een koppakking te laag zijn
ik denk dat er iets verkeerd zit of beschadigd is

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS][quote=oopeltje]ja ik heb gesprokken met een bmw monteur en die zei dat van het inlezen verstuivers.
maar hij staat nu bij de bmw daeler zelf komen we er toch niet uit zonder alles te vernieuwen wat het misschien niet eens is.
ik weet het ook allemaal niet meer,het is mijn laatste bmw wat ik heb gekocht dat weet ik wel.[/quote]
en de volgende auto waar je t niet meer weet koop je ook niet meer??
is t misschien een techniek en electronica kennis probleem wat je (zoals meerdere al dan niet zixch pronoemende) mensen hebben
tegen woordig is voor sommige jonge monteurs bij de dealer zelfs een klein probleem een nacht merrie
en daar hoef je je niet voor te schamen maar om dan te zeggen de laatste
maar de kop is eraf geweest
staat de nokken as wel goed en de punten voor de sensoropnemers
zijn die niet beschadigd met de/monteren of stoten
de raildruk zal niet ineens na een koppakking te laag zijn
ik denk dat er iets verkeerd zit of beschadigd is[/quote]
en die monteur heeft gelijk met inlezen
al zal hij lopen dan nog moet je m inlezen voor een goede werking

oopeltje (0), 16 jaar geleden

de kop is er niet af geweest hoor.
en inlezen kan wel kloppen maar hij loopt helemaal niet meer.

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

dit is natuurlijk een overbodige opmerking,maar heb je er wel genoeg brandstof inzitten,dat borrelen moet toch ook een oorzaak hebben lijkt wel of hij via een retour alles wegpompt

oopeltje (0), 16 jaar geleden

ja dat dacht een vriend van mij ook al,maar ik kan me niet herineren dat ik moest tanken,en de diesel meter staat ook boven een kwart.
de auto staat nu bij de bmw dealer ik hoop dat zij het kunnen vinden

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en als je nu eens de dealer belt en zegt dat ze er een kan diesel bij moeten gooien,je zal het maar meemaken dat puur toeval je meter kapot gaat of je tankelement

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

probeer hem eens vol te gooien met diesel. Het zou stom lullig zijn als je opvoerpomp in de tank kapot is. Indien de tank halfvol of minder en je opvoerpomp is kapot, ga het aanslaan ook heel moeilijk of helemaal niet.

nehro (0), 16 jaar geleden

probeer hem eens vol te gooien met diesel. Het zou stom lullig zijn als je opvoerpomp in de tank kapot is. Indien de tank halfvol of minder en je opvoerpomp is kapot, ga het aanslaan ook heel moeilijk of helemaal niet.
Ben mee eens in de tank zit een pomp en als die onder halve tank zit dan krijg je hem niet meer aan de praat.
Gr. Nehro

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.