we hebben hier een bmw m5 staan en deze auto wil niet aanslaan.
tijdens starten geeft hij 1 maal even wat "leven" maar is daarna weer dood.dit is zowel koud als warm het geval.
met een beetje "spelen" met het gaspedaal(intrappen en loslaten,intrappen en weer loslaten enz.)tijdens het starten lukt het uiteindelijk hem te laten lopen. het lijkt alsof er opeens iets "inschakeld" en het toerental schiet dan ineens omhoog ,hierna blijft de auto goed stationair draaien en rijdt ook goed. MAF vervangen,krukassensor verv. div relais echter zonder resultaat, geeft ook geen foutcode,s aan. wie kan mij verder helpen...???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klinkt als benzinepomp,benzinepomprelais
de druk van de bezinepomp gemeten en geeft 2.2 bar.
als het contact op "on""staat hoor je de pomp even lopen en stopt dan weer.
relais vervangen, deze wordt via ECM aan massa gelegt .als ik deze draad direct aan massa puls blijft de pomp lopen maar auto slaat nog niet aan.
injectoren laten reinigen en testen, alles ok.
he gekke is dat als hij eenmaal loopt hij ook gewoon goed rijdt,niet inhouden o i d .
HOi,
Ik heb ongeveer het zelfde probleem met mijn M3 bj 1994. ben je er al uit gekomen? Ik heb de brandstofpomp een externe shock gegeven door een externe voedingsbron. Hij begon sneller te draaien waardoor hij wel start, maar hij blijft mij niet lopen. Het heeft iets met de aansturing van de pomp te maken maar wat???? Ik heb de pomp vervangen nog steeds hetzelfde probleem.
graag jou mening
18 jaar
@Fred
Heb je al eens heel basis gekeken of er wel vonken komen op het moment dat je probeert te starten en hij niet aanslaat? Als je zegt dat de brandstofpomp aanslaat lijkt het me dat er geen/slechte vonk of lucht bijkomt.
Haperende BDP Sensor?
Hoi Fred
Wanneer ik vanaf de accu een draadje (+ -) trek naar de pomp. Start de auto direct en draait de motor heel netjes, maar wanneer ik de origineele stekker aansluit, start hij niet. De pomp draait dan te zwak, waardoor hij niet pompt. De spanning die ik daar meet is hetzelfde als bij de accu! Dus dat begrijp ik dan ook niet.??? Is deze pomp Massa geschakeld? Kan het aan het relais zitten??
18 jaar
M3coupe
Als dat het geval is dan heb je dus ergens op de + kant een onderbreking of (overgangs) weerstand. In auto's zijn 9 van de 10 dingen massageschakeld.
Als je een multimeter hebt is het handig om per deel weerstand te meten.. dus vanaf de zekeringkast naar de eerste stekker, etc etc en zo verder. Handiger is het dan als je in ieder geval een Elektrisch schema erbij hebt.. anders is het heel erg tijdrovend. Makkelijkste is het misschien om goed de draden, stekker en aansluitingen te controleren op de pomp. Meet daar ook eens de spanning die je hebt.
Hoi Alex,
Ik heb de spanning op de pomp gemeten. Deze is hetzelfde als wat de accu geeft. Dus als de accu 12 Volt geeft, staat er op het moment van starten op de draden van de pomp ook 12 Volt. Toch blijft de pomp zwak draaien. Ik heb een goedkope digitale meter, dus kan niet zien of de spanning ups en downs (pieken) heeft.
Ik denk dat + goed is en er iets in de massa zit.Mag ik die massa op het chassie vastmaken
18 jaar
ok, spanning is goed, dan de stroom nog.. als er teweinig stroom doorheen gaat werkt het ook niet. Hoeveel Ampère hij trekt weet ik ook niet precies dus daarvoor zal iemand anders je een handje moeten helpen.
Ik denk niet dat het probleem in de min-kant zit. Je geeft namelijk zelf al aan dat als je er een verse + opzet dat dan alles normaal werkt.
Succes!
Hoi mensen,
Wil jullie bedanken voor de informatie die jullie hebben gegeven. Probleem bij mij was dat de relais en de brandstofpomp kapot waren. Rare combinatie maar het kan dus. Hij loopt nu als een ............... .
nogmaals bedankt.
18 jaar
dank voor de terugkoppeling! Veel Pk fun ermee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar