Hoi
Ik heb alles liggen van een M3.
Past de motor van een M3 in een chassis van een 320 of 325?
Had al eerder vernomen dat de montagepunten van de motor op de chassis overeen zouden komen?
Heeft de M3 meer verstevigingen ten opzichte van een 320 of 325?
Ik hoop ook dat de montage punten van de achterbrug ook het zelfde zijn ...
Ik zou de motor met versnellingsbak en assen/pong ,koeling en remmen en computeraansturingen willen overbouwen.
Als ook krijgt de motor een opknapbeurt en een turbo cadeau.
Iemand ervaring met zulk project?
Tips meningen info zijn steeds welkom.
Grtz
Wes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koetswerk van een m3 is stijver dan van een gewone 3 serie
Ombouwen kan altijd , aanpassingen zullen er altijd plaats moeten vinden, het is gewoon hoeveel werk wil je jezelf op de hals halen, zijn leuke projectjes als je de kennis en mogelijkheden in huis hebt.
1 groot nadeel is dat je ermee naar de rdw moet en dan moet alles wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Succes
Ik weet niet wat er in Belgié wel of niet is toegestaan en of je überhaupt op de weg wil rijden of dat het voor circuitgebruik is.
Dus dat zijn vragen die je zelf beter kunt beantwoorden.
Verder gaat het nogal wat uitmaken of we het over een 4-cylinder, een 6-cylinder of een 8-cylinder M3 hebben.
En dan de turbo er nog op. Wie gaat de elektronika voor die turbo aanpassen? En ook hier, welke ecu zit er nu op?
En wie gaat de motor aanpassen voor gebruik van de turbo? Ik ga er van uit dat het heel moet blijven?
12 jaar
De motor is een 3.2 liter. Van een E36 dacht van 98 was 1 van de laatste in de E36 versie. Dus 6 cylinder 24v dubbele vanos.
De chassis die ik heb staan is van een E36 320 en de andere E36 325.
Bedoeling is dat de motor koppeling pong en assen en zo op de 325 chassis komen te steken.
De huidige ecu en bedrading ed van de M3 komt uiteraard ook in de de 325 chassis.
Motor word in duitsland binnengebracht bij een gespecialiseerde turbo plaatser die alleen duitse merken onderhanden neemt. Uiteraard word de blok aangepast aan de turbo.
De motor krijgt andere zuigers en ringen, kleppen en toebehoren, krukaslagers nokkenassen... dikkere koppakking, lichtere poelies en vliegwiel.
Sport koppeling heb ik al reeds liggen.
Ecu word niet vervangen maar herschreven.
Of hij voor circuit word gebruikt of openbare weg in de toekomst zal afhangen wat het prijskaartje zal zijn om hem in het verkeer te krijgen.
Maar voor hij opreis gaat naar duitsland moet eerst de m3blok en al de rest in de 325 steken/geraken. En naar behoren werken en rijden zoals een M3 moet.
12 jaar
[quote=Mausx]En wie gaat de motor aanpassen voor gebruik van de turbo? Ik ga er van uit dat het heel moet blijven?[/quote]
Een M3 motor kan best perfect draaien en rijden zonder de motor te verzwaren.
Alleen kan je de druk max brengen tot 0.5-0.7 bar. Zelfs dit levert al een lekker vermogen winst op.
12 jaar
De M3 heeft een versterkt subframe achteren.
[quote=MJ]De M3 heeft een versterkt subframe achteren.[/quote]
Klopt en kan ik best geloven.. Heb vroeger een 325 en 328 gehad na loop van tijd scheurde de achterbrug met 2 van de 4 bevestigingen gewoon uit de bodemplaat. Ergelijke ziekte bij E36.... komt zelfs voor bij E46 maar dan meestal de m3's.
Maar denk wel dat de bevestigingen overeen komen met een 325.
Want kom vaak tegen dat drifters enzo een diff met sper van een M3 op hun 320 en zo hebben steken...
12 jaar
Koetswerk van een m3 is niet stijver maar gewoon hetzelfde.. onderdeel nummer was: 41008205087
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar