BMW 5-Serie: onregelmatig stationair toerental

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: td

hallo
ik heb een 525td van 95. deze rijd heel goed behalve stationair blijft zijn toerental op en af schommelen waardoor hij soms schokt in laag toeren en heel soms stilvalt bij afremmen en afslaan.
is er iemand die dit fenomeen herkent? en misschien weet wat ik eraan kan doen?
alvast bedankt
mvg

agnetha

Geplaatst door agnetha (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Haal de stekker eens uit de lucht massa meter en kijk dan is of het probleem weg is.

agnetha (0), 10 jaar geleden

heb ik al gedaan . heb ook al gezocht naar lek in vacuum-systeem ...niks gevonden . hij heeft het niet altijd ,soms draait hij ook zoals het moet.
tijdens het rijden voel ik een lichte hik continu.

rover200vi (0), 10 jaar geleden

En als je de vacuüm slang van de EGR klep afhaalt doet hij het dan beter?

Is het trouwens de e34 of e39?

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou beginnen met storingsgeheugen uit te lezen . Hoeveel km heeft wagen ? Reageert de motor op het in en uitschakelen van de lichten of andere elektrische verbruikers ?

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik weet niet wat je los gehaald hebt maar volgens mij heeft een 525td uit 1995 helemaal geen lucht massa meter. Lijkt gewoon op een brandstof probleem, kan heel goed een uitgerekte ketting zijn gezien de leeftijd van de auto.
Eerst maar eens uitlezen en een diagnose laten stellen.

gr Martin

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Jawel ze hebben wel een Lucht massa meter. Een uitgerekte ketting zou je moeten horen lijkt me.

GJBAutos (0) PRO, 10 jaar geleden

Een E39 525td heeft een lmm, maar die zijn er pas vanaf 10-1996, een e34 525td heeft geen lmm, een volgens de verstrekte gegevens zou het een e34 moeten zijn. Een uitgerekte ketting hoef je helemaal niet te horen, als je dat hoort dan heb je echt een probleem.

gr Martin

rover200vi (0), 10 jaar geleden

Hmmm ik denk dat je gelijk hebt, ik keek per ongeluk naar de benzine versie. Maar volgens mijn gegevens heeft vanaf 1996 de E34 ook een lmm...
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-325-525-72...

agnetha (0), 10 jaar geleden

hallo
iedereen al bedankt voor de antwoorden.
het is inderdaad een e34 van 1995. ik kan nergens een lmm vinden.
als ik lichten of verwarming opzet schommelt hij nog meer . ik heb onlangs de opvoerpomp in de tank vervangen door een 2dehands die ik hier thuis in een e34 donorwagen had zitten .
deze werkte goed ,auto was ook identiek. zou het eventueel daaraan kunnen liggen? want voordien had hij het niet.

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Als jij zeker bent dat het opvoerdebiet en de opvoerdruk voorbij de brandstoffilter in orde is, vrees ik dat de injectiepomp aan revisie toe is ! Hoeveel km heeft de auto ?

agnetha (0), 10 jaar geleden

de wagen heeft nu +- 270000km. is dat viiel werk om de injectiepomp te vervangen? ik heb namelijk een revisiesetje liggen .
mvg

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Alles bij mekaar ongeveer 4 uur om pomp te demonteren en terug monteren en afstellen. Heb je wel speciaal gereedschap voor nodig om pomp en krukas te blokkeren, pomp te verwijderen, en alles terug juist af te stellen. Ik denk ook dat het revisiesetje dat je liggen hebt, bestaat uit de dichtingen van de pomp, en dat je hiermee niet verder komt, pomp moet compleet gereviseerd worden en dat is specialistenwerk !! Goedkoopste oplossing is een goede ruil pomp zoeken. Voor je begint te demonteren, wagen eerst laten uitlezen op foutcodes !!

agnetha (0), 10 jaar geleden

ok bedankt dan weet ik wat me te doen staat
mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.