auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Probleem met de Centrale deurvergrendeling en verlichting

Bouwjaar: 1994

BMW Compact 1.6 uit 1994 [E36]

Reed ’s morgens nog naar mijn werk. ’s Middags wilde ik instappen, deed de centrale deurvergrendeling het niet en de binnenverlichting ging niet aan, bovendien startte de moter niet (de start motor deed niets).

Naar de dealer laten slepen, daar is start probleem verholpen door het vervangen van het startrelais.

Ik kan de auto weer starten, maar de binnenverlichting werkt niet bij het openen van een deur en mijn Centrale deurvergrendeling doet het niet.

Volgens de dealer hebben deze storingen, die gelijktijdig zijn ontstaan, niets met elkaar te maken. De dealer heeft ook geen idee wat de oorzaak / oplossing is.
Heeft iemand een idee?

Armand.

Geplaatst door

splinter2 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch geen zekering kapot.

of een lampje :)

stefan84 0

19 jaar

LOL.... nee geen zekering en geen lampje.....
Bedien ik de binnenverlichting met de schakelaar dan werkt het gewoon. Het reageert echter niet meer op het openen van de deuren.
De dealer komt er niet uit. Er moet toch een oorzaak zijn waarom mijn startrelais, CV en binnenverlichting ineens defect raken?
Nogmaals, met het vervangen van het relais (althans, dat geeft de dealer aan, ik heb van te voren duidelijk aangegeven dat ik het defecte onderdeel wil maar die heb ik nooit gekregen) is het start probleem verholpen, maar de CV en de binnenverlichting geschakeld over de deuren werkt niet.
Armand.

splinter2 0

19 jaar

Ik twijfel aan de herstelling, als je bij een originele dealer geweest bent,een startrelais wordt nooit apart gestoken, direct een ruil-startmotor.Is het een sleutel met afstandsbediening?

Nee, ik heb geen sleutel met afstandsbediening. Ik heb ook mijn twijfels bij de BMW dealer. Ik ben de naam even kwijt maar het is een grote dealer in Amsterdam ZO aan de A10. Storing konden ze ook niet direct oplossen omdat ze "het onderdeel" niet op voorraad hadden. Een startrelais moet toch gewoon op voorraad liggen lijkt mij. Heb er vier dagen op moeten wachten. Dus nu is het start relais vervangen (zeggen ze). Ik zag overigens dat er een draad was doorgeknipt (groen / zwart). Ze zullen de kortsluiting toch niet met het doorknippen van de draad omzeilt hebben..... ik ga verder zoeken...... (of naar een andere dealer)
Bedankt, Armand.

splinter2 0

19 jaar

mijn ervaring is dat deze dealer (BMW Amsterdam) een erg goede en ervaren BMW dealer is. Mocht je er ontevreden over zijn kan je natuurlijk teruggaan maar omdat je aangeeft dat je gevoel al niet goed is dan beter bij jezelf een dealer opzoeken en daar dat draadje laten zien. Wellicht kunnen zij overleggen met Amsterdam wat er is gedaan en hoe.

Centrale vergrendeling en binnen verlichting zijn weldegelijk gekoppeld. Zodra je de deuren van het slot afhaalt gaat de verlichting aan, en andersom uit.

Als er geen alarm is gemonteerd, zullen die twee systemen ook niet gekoppeld zijn. Binnenverlichting gaat namelijk weer uit bij het sluiten of als het contact wordt ingeschakeld (voor het starten dus nog) . Ja, en na 45 seconden ofzo ook.




Alex218 0
badge

19 jaar

Groen-zwart wordt ook gebruikt bij de cv.
De bekabeling in de koffer zeker eens nazien, de kabelboom die naar het kofferdeksel gaat, vooral op de plaats waar hij steeds samenplooit.De rubber ommanteling eens wegschuiven en kijken of er geen draden af zijn.
Die kabel die ddorgeknipt is, waar bevindt zich die?

Hallo ben benieuwd of het al opgelost is en wat de eventuele oplossing is. Ik heb zelf ook het probleem dat de verlichting niet meer aangaat op de CV. Vreemd genoeg gaat die wel uit op de CV. Wat mij ook opvalt is dat als de auto afgesloten is en je tilt het handvat aan de bestuurderskant op dat dan de binnenverlichting gaat branden (dit was eerder niet zo volgens mij). Je hoeft hem maar een klein stukje op te tillen en het licht springt al aan. Met de CV heb ik geen problemen hij sluit alles netjes af en schakelt de binnenverlichting gelijk uit.
Ik heb een BMW 525i uit eind '92 zonder AB in de sleutel. CV werkt via de AB van het alarm. (Texalarm)
Ik hoor graag van je of je er uit gekomen bent.

halogeen 0

18 jaar

Halogeen, nee het probleem is er nog steeds.

Mijn probleem is overigens toch wat anders. Je geeft aan dat bij jou de binnenverlichting wel gaat branden bij het optillen van het handvat. Bij mij werkt het in het geheel niet. De CV zelf doet het niet en de binnenverlichting reageert helemaal niet. Ik heb overigens geen afstandbediening (alarm) op de CV geschakeld.

Ik zit nu dus met een door de BMW dealer doorgeknipte groene draad die waarschijnlijk met de CV en binnenverlichting te maken heeft. Ik ben bang dat als ik de draad weer aansluit het start relais weer stuk gaat.

Ik heb daarover ook weer contact met de dealer gehad (BMW dealer Amsterdam Zuid aan de A10). Ik heb gevraagd of ik langs kon komen en of ze dan bereid zijn even te kijken waarom ze die draad doorgeknipt hebben zodat ik eventueel zelf verder kan zoeken. Ze hebben n.l. geen idee wat de oorzaak is. Maar ze zijn niet bereid even te kijken. Het enige wat ik kan doen is de auto achterlaten en ze uren en uren laten zoeken (gaat natuurlijk ook erg veel geld kosten) en dan maar hopen dat ze überhaupt wat vinden. Dat heeft in mijn ogen geen enkel nut want de eerste keer hebben ze ook niets gevonden.
Ik denk zelf dat ze de groene draad hebben doorgeknipt om daar een mogelijke kortsluiting mee op te heffen. Niet echt een nette “oplossing” voor het probleem en je begrijpt dat ik ook absoluut niet te spreken ben over deze dealer.

Het is momenteel ook te koud buiten om rustig te gaan zoeken. Het zal wel een klusje worden voor over een paar weken als het weer wat warmer wordt alhoewel ik geen idee heb waar ik zoeken moet……

Armand.

splinter2 0

18 jaar

Hoi Armand,

een draad doorknippen is inderdaad een vreemde oplossing. Wat je nog wel kunt proberen is om de accu los te koppelen en tussen de plus en min kabel een ohmmeter te zetten. Als je dan de groene draad doorverbind en je hebt sluiting zal de weerstand terug moeten gaan. Test dit even in alle standen van het contactslot. Helemaal waterdicht is deze test niet maar je hebt wel meer zekerheid of je groene draad sluiting veroorzaakt.
Groeten Eduard.

halogeen 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.