De CV werkt niet meer en de binnenverlichting gaat niet meer aan na het openen van een deur. Ik heb geen afstandsbediening maar gewoon met de sleutel.
Alle draden nagelopen, kabelboom naar de klep ook. De Centrale Vergrendelingsunit (zwarte kastje achten/onder handschoenenkastje los gehad. Kan natuurlijk defect zijn maar de aansluitingen zien er goed uit.
Doordat de binnenverlichting niet aan gaat werkt mijn alarm ook niet hierop.
Kan dit de centrale vergrendelingsunit zijn? Als dat het is klopt het dan ook dat de binnenverlichting niet aan gaat?
Dank.
Armand.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zekeringen?
Als dit alarm niet origineel is , maar achteraf ingebouwd , zit er waarschijnlijk in de voedingsdraad naar het alarmmodule een zweefzekering.
dit is een losse zekeringhouder ,in de draad opgenomen.
Deze zit waarschijnlijk weggebouwd onder het dashboard.
Even zoeken dus.
mvg,
Hans.
Bedankt voor de reacties.
Alle zekeringen zijn nagelopen. De deuren zijn van binnenuit opengemaakt om alle draden en aansluitingen in de deuren na te lopen, de kabel boom naar achteren is nagelopen, alles ziet er perfect uit.
Omdat zowel de CV (gewoon via het contact sleutel ik heb GEEN afstandsbediening) niet werkt als de binnenverlichting ben ik op zoek naar iets wat invloed heeft op beide....
Het alarm reageert op een spanningsdip als bijvoorbeeld een deur wordt opengebroken en de binnenverlichting aan gaat Met het alarm is niets mis, maar nu de binnenverlichting niet aan gaat, werkt het alarm hier ook niet op.
Armand.
18 jaar
dan zo ik toch eens meten op de cpv-module
18 jaar
BMWWillem, ik begrijp uit je suggestie dat inderdaad de binnenverlichting en CV aangestuurd worden vanuit dit kastje?
Valt er iets te meten aan dat kastje of heb je daar speciaal apparatuur voor nodig? Anders een idee waar ik zo'n kastje kan krijgen (2e hands?).
Bedankt!
Armand.
18 jaar
je moet de voedingen en de massa op het kastje meten, deze zitten in de stekker met de dikke draden. Als hier de voedingen (+ en -) op staan dan is je cpv-module kapot. 2de hands kastje op de sloperij.
18 jaar
Oke, ik ga dat meten! Voor wat betreft een sloperij....... wist ik er maar een. Ik ben al maanden aan het zoeken naar een sloperij waar een BMW Compact staat. Heb jij suggesties?
18 jaar
Oke, ik ga dat meten! Voor wat betreft een sloperij....... wist ik er maar een. Ik ben al maanden aan het zoeken naar een sloperij waar een BMW Compact staat. Heb jij suggesties?
18 jaar
Oke, ik ga dat meten! Voor wat betreft een sloperij....... wist ik er maar een. Ik ben al maanden aan het zoeken naar een sloperij waar een BMW Compact staat. Heb jij suggesties?
18 jaar
volgens mij is een sedan en compact hetzelfde voor de module
18 jaar
BMWWillem, ik heb een andere module gehaald. Hier staat version 2 op, ik heb er nu een met version 4 er op. Maakt dat nog wat uit?
Ik heb overigens de spanning op de draden gemeten. Met alle draden aangesloten heb ik alleen 12 volt staan op de rode draad met gele horizontale strepen en een grijze verticale streep.
De unit is vervangen, helaas geen enkel verschil c.q. resultaat!
Zie ook een eerder bericht van mij op dit forum. Er is ooit door de dealer een groen-zwarte draad doorgeknipt maar ik weet niet zeker of dat met dit probleem te maken heeft.
Groeten,
Armand.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar