Het probleem is als volgt:
De klant heeft de klacht dat de auto af en toe niet wil aanslaan wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is geweest en min. een kwartier daarna niet meer wil aanslaan.
Ik heb de auto uitgelezen en kom op storing nr. 4704 wat inhoudt dat er een te lage druk naar de hoge druk pomp is.
Nu weet ik dat er 2 pompen voor de hogedruk pomp zijn, nl. de opvoerpomp en de "voordruk" pomp.
Nadat ik de storing had gewist ben ik ermee gaan rijden en toen bleek ook dat de auto ontzettend inhield boven de 3500 a 4000 toeren. Daarna heb ik hem nogmaals uitgelezen en kwam weer op storing 4707 uit. Zodoende heb ik de toevoer druk gemeten en kwam uit bij stationair toerental op ong. 3 bar met uitschieters naar beneden, wanneer ik het toerental verhoog zakt de druk geleidelijk naar de 1,8 bar. Ik zou zeggen dat het volgens de meting de voordruk pomp is omdat de motor blijft lopen wanneer de storing opkomt. Maar als ik het verhaal van de klant aanneem, dan lijkt het meer de opvoerpomp te zijn, want hij deed het helemaal meer.
Iemand suggesties of kan mij beter uitleggen wat storing 4704 is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou beginnen met brandstof filter te vervangen, druk is goed maar de hoeveelheid wordt geremd dus drukverlies, vandaar de storing.
Filter vervangen en storing wissen en rijden, is het euvel nog niet verholpen dan de pomp vervangen, die bij het filter zit, ik heb wel eens gehad dat er ijzer slijpsel in het filter zit, is ook een tijdje een terugroep actie geweest bij BMW, pomp en filter vervangen .
Filter heb ik als eerst vervangen. Ik heb misschien het idee dat allebei de pompen niet goed werken, omdat het probleem van dat de auto niet aan wil slaan na 15 min niet overkomt met een kapotte voordrukpomp.
als storing niet de raildruk is, dan zou ik de straalpomp vervangen onder de auto, volgens mij zit er geen druksensor die de druk meet van het pompje in de tank. De storing "te lage druk hogedruk pomp" wodrt pas bij de ingang hogedruk pomp gemeten, en deze druk wordt verzorgd door de pomp onder de auto.
Ja precies, dus daarom denk ik dat beide pompen niet goed meer zijn. Alleen denk ik dat de klant dat inhouden nooit gemerkt heeft omdat ie nooit boven 3500 toeren komt.
-Inhouden is zeer waarschijnlijk de voordrukpomp
-Het af en toe niet aanslaan zal de opvoerpomp zijn
Het valt me ook op dat de pompen bij kontakt aan ong een minuut lang draaien voordat ze afslaan. Dit moet volgens mij maar 10 sec duren. Dit kan er op duiden dat er 1 of 2 pompen inwendig lek zijn en daarom ook niet genoeg druk op kunnen bouwen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar