close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: verkeerd uitlijnen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316i

Ik ben een zonde begaan, uit luiheid en laksheid ben ik vandaag naar de kwik fit geweest om mijn auto te laten uitlijnen. (316i sedan '92)
Onlangs me achterasrubbers laten vervangen, uitlijnen ging helaas niet meer!
Omdat ik weet dat je daar niet te lang mee moet wachten, ben ik dus uit gemakzucht naar de Kwik fit gegaan.

Voor het uitlijnen stond me stuur zeg maar...2 over 12, na het uilijnen staat me stuur.....15 voor twaalf!!?? Wat gaat hier mis?? Tevens voelt de auto wat nerveus aan, hij trekt gelukkig niet naar een kant.
Op weg naar huis merkte ik de mankementen en heb ik ze meteen opgebelt.
Donderdag mag ik terug komen en dan willen ze het nog een keer proberen.
Waarom zou het ze nu wel lukken??
Ik heb hier wel een uitlijn rapportje voor me liggen, maar dit is echt abracadabra voor mij!

Wie kan mij hier meer over vertellen, ik bedoel wat is camber, caster, sporing, set back, ingesloten hoek, kpi? Ik heb twee rapporten een "vooraf" en een "achteraf" maar ik weet niet hoe ik het moet lezen en intrepeteren.
En het belangrijkste natuurlijk, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze het de volgende keer wel goed doen? Want ik heb al betaald, en ga hem nu niet nog eens ergens anders laten uitlijnen, omdat zij het niet kunnen.
Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Geplaatst door

Jansen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Omdat je dus de achterasrubbers hebt laten vervangen, hebben ze bij Kwik-Fit de voorwielen uitgelijnd? In plaats van de sporing achter te controleren? Normaal gesproken; als je de steunen weer op dezelfde plaats vast zet hoef je eigenlijk niet uit te lijnen. Nu zit er dus wel iets fout.........lijkt me.
Camber is de de hoek waarmee de bovenzijde van het wiel naar binnen /buiten staat. Sporing is in hoeverre de wielen op 1 as parallel staan. Caster is de achteroverhelling van de as, denk maar aan het voorwiel van 'n shopper (motorfiets) maar is niet afstelbaar hier en de rest zijn vaste waarden normaal. Vooraf en achteraf betekent: voor het uitlijnen en nadien.

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

Ben je er bij dit bedrijf goed vanaf gekomen, meestal is het gevaarlijk met je auto verder te rijden en moetje nieuwe banden, uitlaat, schokbrekers, accu etc. ook al is dit alles pas vernieuwd.
Ben er onlangs een auto op gaan halen waar dringend nieuwe veren onder moesten, veren waren prima er was wel een schokbreker kapot.
Mijn advies ga er met een enorme bocht omheen!!!!

Cees1570 0

18 jaar

terug gaan en vragen om een 4-wiel uitlijning en zeggen dat ze OOK de achterwielophanging moeten uitlijnen.

BMWWillem 0

18 jaar

Ik kreeg op een andere site deze info!! Dit wilde ik met jullie delen.
Wel heb ik nog een vraag na het lezen van dit verhaal, waar moet ik precies zoeken voor deze merkpunten??? Heb gekeken maar kan niks vinden..........!?





O!O!O!.
Bij iedere BMW moet eerst het middenpunt op het stuurhuis opgezocht worden.
Op de ronsel en op het stuurhuis staan merkpunten voor het midden,.
Dan moet het stuur vastgezet worden mbv het stuurmaatje en dan mag men pas uitlijnen.
Nooit mbv de computer het middenpunt zoeken dat is absoluut verkeerd.
Met de volgende voorwaarden: Volle tank brandstof, gewicht op de voorstoelen en op de achterbank kan pas goed uitgelijnd worden.
Als alle wielen juist gecorigeerd zijn kan het stuur mbv de vertanding in het stuur in het midden gezet worden.
Als je het echt goed wilt laten doen gan dan naar de dealer Het KDS systeem is speciaal door Beissbarth voor BMW ontwikkeld.http://www.beissbarth.com/

Jansen 0

18 jaar

Als ik het mij goed herinner op de tandheugel, net waar de stuurstang naar binnen gaat. Eerder zaten daar 2 tekens in de vorm van 'n " V " die tegenover elkaar moeten staan.

Gr.

Petje57 0
badge

18 jaar

@Jansen,
Idd da's een prima gegeven wat je zeker moet delen met de medemens.

Tnkz

BEEMER320D 0

18 jaar

Ben inmiddels terug geweest met een kopie van de TIS/ETK.
Ik heb ze uitgelegd hoe een bmw uit te lijnen en ze hadden hier nog nooit van gehoord.
Hoe dan ook, me auto spoort weer, en heeft weer de wegligging die je van een bmw verwacht. (heerlijk)
Bedankt voor jullie hulp.

Jansen 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.