Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn BMW:
Wanneer de motor koud is, is er niets aan de hand.
Maar wanneer deze op temperatuur komt komt er een ratelend geluid van de motor.
Bij meer toeren wordt dit steeds luider. Het klinkt niet goed.
Ik zat al te denken aan de distributieketting. Misschien dat de spanning weg is en deze ergens tegenaan slaat?
Of zal het een klep zijn die kapot is.
Ik heb hem net, maar volgens mij moet ie sneller kunnen. Vooral bij lage toeren lijkt het net of ie stikt ofzo.
En wat me ook opviel is dat na een tijdje er een sterke benzinelucht in de cockpit hangt. Kan dit er mee te maken hebben?
Ik hoor het graag van u.
Vriendelijke groet,
Jordi Bron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat maar eens horen
via mail even reagrn
kan je daarna op de site verder ganhoren naar andere ideeen
mvg jerry
Jordi,
die benzine lucht kan komen door een slang die poreus is.. en komt wel vaker voor.meestal voor waar hij de benzine rail op gaat ( injectoren ) dit kun je zo zien als je de motorkap open maakt,de benzineslang zit vlak achter de 2 slangen van de carterventilatie die wat van het kleppendeksel afkomen.
dat geratel kan meerdere oorzaken hebben..
wat heeft de auto gelopen ? en welke olie zit erin of gebruik je ?
houd hij in of stottert hij met rijden omdat je zegt dat hij 'stikt' ?
laat hem eens uitlezen,dan word je wellicht wat wijzer.
dat ratelen staat er dan los van.
Stefan
17 jaar
Beste,
Me BMW heeft 172.000 gelopen. Maar hij stottert niet. Ik vind hem gewoon nogal 'traag'.
Denk echt dat ie sneller moet kunnen. Maar ik ga hem idd ff laten uitlezen vandaag of morgen en hoop dan meer te weten.
Ondertussen heb ik no0g wat meer geïnformeerd en is mij de volgende tip gegeven:
Ik zou een oliereinigingsset moeten toevoegen aan de olie en een reinigingsset voor de injectoren. Vervolgens zou ik de olie en het oliefilter moeten vernieuwen. Misschien dat het geratel dan opgehouden is. Mocht dit ook niet werken zou ik er andere, dikkere olie in kunnen doen, zodat de spanning er weer op komt.
Maar idd geval bedankt voor de tip van de benzinelucht.
mvg,
Jordi
17 jaar
hallo jordi
je kan eens proberen met 10W40 olie te gebruiken..dikker moet je niet gaan,deze is goed.
ik reed zelf eerst op 5W40 en ben overgestapt naar de 10W40,resultaat is geen geluiden meer van tikkende kleppen en het verbruik is een stuk omlaag gegaan.
ben benieuwd.
Stefan
17 jaar
Hallo,
Ik ben naar de dealer geweest en die zegt dat de spanner van de distributie versleten of kapot is.
Deze ga ik dus nakijken. Vervolgens gooi ik er een flush doorheen en idd dikkere olie.
Thanks voor de tips.
Jordi
17 jaar
ben benieuwd hoe het afgelopen is..
Stefan
17 jaar
[quote=Bruno]Beste,
Me BMW heeft 172.000 gelopen. Maar hij stottert niet. Ik vind hem gewoon nogal 'traag'.
Denk echt dat ie sneller moet kunnen. Maar ik ga hem idd ff laten uitlezen vandaag of morgen en hoop dan meer te weten.
Ondertussen heb ik no0g wat meer geïnformeerd en is mij de volgende tip gegeven:
Ik zou een oliereinigingsset moeten toevoegen aan de olie en een reinigingsset voor de injectoren. Vervolgens zou ik de olie en het oliefilter moeten vernieuwen. Misschien dat het geratel dan opgehouden is. Mocht dit ook niet werken zou ik er andere, dikkere olie in kunnen doen, zodat de spanning er weer op komt.
Maar idd geval bedankt voor de tip van de benzinelucht.
mvg,
Jordi[/quote]
dunnere olie help juist om eerder tussen de klepstoters te komen..
17 jaar
dunnere olie is niet altijd de juiste oplossing!!!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar