auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: ratelend geluid bij differentieel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520

hallo.
ik dacht dat het wielager kapot was,
omdat als ik harder dan 50 rijd er een vreemt geluid in de auto is (net als of je op slecht wegdek rijd)
maar toen ik de auto opkrikte en aan het wiel draaide hoorde ik idd. een ratelend geluid, ik dacht dat het geluid het wiellager was. maar toen ik de andere kant ook ef tjeckte was het exact hetzelfde geluid. nu vrees ik dat het differentieel kapot is, is deze dan afgeschreven of kunnen daar ook lagers in vervangen worden? en hoeveel kost het ongeveer om het te laten maken?

Geplaatst door

kevi (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand die het weet????????!

kevi 0

14 jaar

kijk eerst eens even of je kruiskoppelingetjes er niet uit liggen van je aandrijfas of hardyschijf kapot waardoor de bouten losliggen,of als je de wielen opkrikt en ronddraait de auto in zijn versnelling zetten als je dan nog hoort ratelen is het niet je aandrijfas of versnellingsbak want die as draait dan niet mee

Hmmmm als je je wielen vrij hebt en er aan draait dan draait de aandrijfas gewoon mee, zelf een deel van de bak draait dan mee. Dat geluid kan veel oorzaken hebben van een kapot diff (zelf nog niet veel meegemaakt op een e39) tot wiellagers (Wel vaak meegemaakt.). Beetje moeilijk om zo te beoordelen vanachter de computer. Ik zou er gewoon eens naar laten kijken voordat je onnodig onderdelen gaat vervangen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

als je hem in zijn versnelling zet draait de as met baK niet mee.

Verkeert gelezen, draait inderdaad niet mee als je hem in de versnelling zet.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

het is zo dat als ik aan een kant de auto opkrik en aan het wiel draai, is dat hoorbaar in het midden (diff.) en als ik de andere kant draai hoor ik het zelfde geluit.
Aan die hardyschijf is een heel klein beetje olie aan te zien, weet niet of dat wat uitmaakt.

g.r kevin

kevi 0

14 jaar

[quote=kevi]het is zo dat als ik aan een kant de auto opkrik en aan het wiel draai, is dat hoorbaar in het midden (diff.) en als ik de andere kant draai hoor ik het zelfde geluit.
Aan die hardyschijf is een heel klein beetje olie aan te zien, weet niet of dat wat uitmaakt.

g.r kevin[/quote]
Hallo Kevin,

Ik zie dat de laatste info van een behoorlijke periode geleden is. Ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb. Wanneer ik sneller dan 30/40 km per uur rijdt hoor ik een geluid (vermoedelijk het differentieel) dat toeneemt met de snelheid. Bij de garage geweest. Monteur is mee gereden en hij concludeerde dat aan de linker zijde het wiellager de oorzaak zou zijn. Nadat deze is vervangen en de wielen uitgelijnd is er geen verschil met de bijgeluiden. Hij denkt nu aan het differentieel maar ik wat kan het nog meer zijn. Heb jij uiteindelijk de oorzaak gevonden?

monster 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.