Ik heb bij mijn auto de brandstofpomp vervangen ivm lekkage van de oude. De motor start nu goed maar loopt veel te hard, ca 2000 toeren en reageert niet op het gas. Hij rookt niet. Uit de retourleiding van de verstuivers komt geen diesel. Wat kan hier aan de hand zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staat de pomp optijd afgesteld ?
volgens mij moet je het hierin gaan zoeken,aangezien hij na het monteren van de pomp is gaan doen..
is alles goed aangesloten ?
Gr Stefan
[quote=stefan84]staat de pomp optijd afgesteld ?
volgens mij moet je het hierin gaan zoeken,aangezien hij na het monteren van de pomp is gaan doen..
is alles goed aangesloten ?
Gr Stefan[/quote]
Ik denk dat wanneer hij niet op tijd staat hij wel zou roken, de verbranding kan dan niet optimaal zijn. Verder is alles aangesloten zoals het zat. Dat er echter niets retour komt is voor mij een raadsel. En hoe kan dat verband houden met de pomp?
15 jaar
hmm..is vreemd inderdaad..lijkt wel of hij net genoeg diesel heeft om stationair te blijven lopen,maar dat er niks retour komt ?
Die pomp wat je gemonteerd hebt,heeft die toevallig al een tijd ergens gelegen ?
Kan best aan de pomp zelf liggen..
de openingsdruk van de verstuivers ligt afhankelijk van het type tussen de 140 en 160 bar..
De pompafstelling 0,95 na O.D.P en dit kun je niet op het oog doen maar met een klokje..
15 jaar
Nou, hij loopt veel te hard stationair dus diesel krijgt hij genoeg. De pomp heeft inderdaad lang op de plank gelegen bij een handelaar. Ik denk nu dat er misschien vuil in de pomp gezeten heeft waardoor de verstuivers gelicht zijn en open blijven staan, zou dat kunnen? Vreemd dat hij dan niet rookt maar ja. De retourslangetjes zijn al allemaal vernieuwd overigens.
[quote=stefan84]hmm..is vreemd inderdaad..lijkt wel of hij net genoeg diesel heeft om stationair te blijven lopen,maar dat er niks retour komt ?
Die pomp wat je gemonteerd hebt,heeft die toevallig al een tijd ergens gelegen ?
Kan best aan de pomp zelf liggen..
de openingsdruk van de verstuivers ligt afhankelijk van het type tussen de 140 en 160 bar..
De pompafstelling 0,95 na O.D.P en dit kun je niet op het oog doen maar met een klokje..[/quote]
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar