BMW 1-Serie: remblokken terug zetten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

ik heb bij een maatje van mij geprobeerd om de remblokken te resetten, dit wilde niet lukken ondanks dat ik verder alles kan resetten.
nu heb ik dit bij mij 118d ook geprobeerd, ondanks dat deze nog goed was +25000, te resetten. dit ging vervolgens goed mis en heb ik nu ondanks dat ik helemaal niks aan mijn remblokken gdaan heb, goed mis. ik heb nu dat er een auto op een brug staat en een melding dat ik de remblokken moet nakijken. is er een manier om dit ongedaan te maken???? please help me.

ybuddie

Geplaatst door ybuddie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je gaat resetten zonder de slijtage indicator te vervangen gaat je remindicatie in de computer stevig de min in. Kun je alleen herstellen met de juiste uitlees apparatuur.

gr Martin

ybuddie (0), 13 jaar geleden

kortom ik moet naar de dealer, ondanks dat ik er helemaal niks aan gedaan heb?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Denk dat de dealer dat ook wel kan een goede universeel kan het waarschijnlijk ook gewoon doen, er word een extra draad in de sensor gebruikt dit registreert dat de indicatoren op de remschijf komt als de blokjes nog vrijwel nieuw zijn, je kunt ook niet alleen nieuwe indicatoren plaatsen omdat die dikker zijn als de remvoering.

gr Martin

ybuddie (0), 13 jaar geleden

denk dat ik niet helemaal duidelijk ben, of wellicht begrijp je mij niet. ik heb alleen geprobeerd de serviceinterval, die nog op +25000 stond, geprobeerd te resetten. er was geen melding van iets of wat dan ook. een maatje van mij heeft wel nieuwe remblokken gemonteerd en daar heb ik de boel gereset, olie, bougies, enz. dat ging allemaal goed, behalve de remblokken. omdat dit niet wilde heb ik bij mijn eigen auto gekeken en het daar geprobeerd te resetten, of dat je de kilometerstand te veranderen. maar helaas kan dit niet en heb ik nou ook het zelfde probleem met fout meldingen, ondanks dat deze er niet zijn. geen versleten remblokken nog indicatoren die contact maken met schijven of zoiets dergelijks.

ybuddie (0), 13 jaar geleden

de service interval is niks meer dan een indicatie wanneer er periodiek gekeken dient te worden naar de remblokken, bij eventueel eerdere slijtage van de remblokken komt de indicator tegen de schijf aan en maakt hij daar melding van.
aangezien mijn remblokken nog prima zijn en ikzelf aan het kloten ben geweest qua periodieke resetten heb ik nu een foutmelding die ik niet meer weg krijg.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik weet heel goed wat je bedoelt, maar je hebt met de rem interval zitten klooien waardoor de computer de remslijtage nu op 0 of op een negatieve waarde heeft gezet en dit kun je alleen terug draaien door of een nieuwe slijtage indicator te plaatsen (Die alleen in nieuwe blokjes passen) en vervolgens opnieuw reseten of de computer opnieuw in te laten stellen op de zeg maar half versleten remblokken, dit kan je met een goede diagnose tester doen.

In het remslijtage systeem zit een voorziening dat je de rest kilometers niet kunt reseten als je niet de indicator vervangt, als je hem wel reset geeft ie een melding dat je je remmen moet laten nakijken.

gr Martin

ybuddie (0), 13 jaar geleden

dus ongeacht wat je ook doet, nieuwe remblokken met nieuwe indicator, je moet laten resetten? het is niet zo dat als ik nieuwe remblokken monteer het probleem weg is?

begrijp ik het goed dat de indicator, een indicatie geeft hoe lang je nog met de remblokken kunt doen, en als je er nieuwe remblokken met niewe indicator op zet hij dan automatisch weer op een bepaalde kilometerstand gaat?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, als je normaal gesproken nieuwe blokken en indicator plaats en hem dan reset gaat ie gewoon op de normale stand staan, als je 1 van die dingen niet vervangt en je reset hem toch komt met de melding dat je je remmen moet laten controleren en die gaat niet vanzelf weer weg, zoals ik al zei met de juiste apparatuur kun je hier een correctie op uitvoeren, je meet dan de dikte van het blokje met indicator op en dat voer je in in het diagnose apparaat en die programmeerd er dan weer een bij passende kilometerstand in.

De oude remindicatoren hadden maar een enkel contact die zodra er contact was met de remschijf of hij onderbroken werd een lampje deed laten branden. De nieuwe indicatoren zijn veel dikker en hebben een extra contact die registreert dat de indicator nieuw is.

gr Martin

ybuddie (0), 13 jaar geleden

martin,

het is mij helemaal duidelijk, hartelijk dank voor deze heldere uitleg.

nog wel ff een vraagje: als ik de remblokken en indicator vervang, moet ik dat meteen resetten alvorens ik ook maar een meter rijd?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee dat hoeft niet, maar je moet er niet te lang mee wachten.

gr Martin

ybuddie (0), 13 jaar geleden

thanks

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.