close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 330i

Gisteren,bij 140km/u op cruisecontrole,trilt de auto plotseling een beetje.
Snelheid gemindert en op parking gestopt. Daar blijkt de rem linksachter geweldig te stinken.
Toch staat de auto niet vast,dus het lijkt erop,dat het DSC (stabiliteit controle) de rem linksachter aangestuurd heeft.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Bij verder rijden,na kontakt eens afgezet te hebben,leek alles weer normaal.
Ook is er geen lampje gaan branden. Daarna de remklauw gedemonteerd, maar alles zat los en zag er normaal uit.
Gr Eddy.

Geplaatst door

Eddy2496 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kon je de remzuiger ook vrij makkelijk indrukken toen je de klauw gedemonteerd had? Ik heb ooit eens hetzelfde gehad toen mijn rem aan liep doordat de zuiger niet meer geheel terug ging na het remmen.

boccaccio 0

16 jaar

Ja,dat was geen probleem, maar ik denk, dat de klauw een beetje zwaar over die pennen schoof.
Daarna heb ik het niet meer gehad.
Groet Eddy

Eddy2496 0

16 jaar

Denk eerder aan remblokken die aanlopen (o.a. door roest/ vervuiling) in de geleiding van de remklauw. De geleidepennen lopen in rubber bussen. Deze moeten wel heel zwaar vervuild raken wil de geleidepen/ bus combinatie gaan aanlopen.

Er loopt in iedergeval iets vast m.b.t. je remmen. Gezien hij plots gaat trillen onder het rijden zonder dat je remt vermoed ook ik dat de rem aanloopt waardoor de schijf gloeiend heet wordt en gaat vervormen. De ANWB heeft dit toen tijdelijk bij mij opgelost door WD40 tussen de remzuiger te spuiten en deze met een schroevedraaien geforceerd (herhaaldelijk) in te drukken en daarna de rem in te drukken.

boccaccio 0

16 jaar

Ik heb dezelfde avond de remklauw gedemonteerd en kon de zuiger met een tang zonder moeite indrukken.
Op de geleidepennen zat aan de schroefdraadkant een laagje vuil, dit heb ik verwijderd en de pennen ingevet, maar omdat de remmen niet vast zaten, dacht ik aan een remaktie van het DSC.
Maar een BMW specialist had dit nog nooit meegemaakt, dus moet ik maar afwachten of het terugkomt.
Eddy.

Eddy2496 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.