close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 530D: Remprobleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: E39, Motorinhoud (cc): 2997, Vermogen (kw): 140

Ontluchten?

Geplaatst door

bthintsa (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Remprobleem,
Als ik moet remmen dan voelt de rem eerst goed aan je voelt dan ook dat hij wordt bekrachtigd, maar als je hem langer ingedrukt houdt dan lijkt het net of het rempedaal terug gaat drukken, als ik een maal geremd heb en ik wil weer remmen dan moet ik 2 voeten op het pedaal plaatsen om voldoende kracht te bewerkstelligen.

Is hier nu de accumulator defect, de rembekrachtiger of iets anders?

bthintsa 0

8 jaar

Kijken of er water in de bak zit waar de rembekrachtiger inzit. Waarschijnlijk de bekrachtiger lek waardoor hij het water aanzuigt

gr Martin

GJBAutos 0
badge

8 jaar

Allereerst bedankt voor je eerdere reactie op mijn vraag:

Ik heb alles ontlucht, er zit geen water in die bak waarin die rem-bekrachtiger zit, ik had het idee dat het iets beter ging maar dat is toch niet zo, het is levensgevaarlijk als ik een noodstop moet maken bij hoge snelheid.

Er blijven dan toch nog wat andere vervelende mogelijkheden over denk ik, wat kan dit dan zijn?

bthintsa 0

8 jaar

Rembooster niet lek , gaat het motortoerental omhoog als dit gebeurt ?
Je hoort geen sissend geluid onder je dashbord ?

Bedankt voor je reactie,

Het toerental gaat niet omhoog en je hoort geen sissend geluid van onder het dashboard.

Als je b.v 80k/hr rijd en je moet afslaan of stoppen voor een stoplicht dan begin je te remmen en dan remt hij in eerste instantie goed ook goed tot je hem onderin heb en dan stopt de rembekrachtiger met remmen je moet dan met één voet (met twee is het natuurlijk wat makkelijker) meer druk uit oefenen om de wagen te doen stoppen.

Ik heb een poosje geleden vanuit links voor wel eens een raar geluid gehoord en hoort dit nu niet meer, ik dacht misschien een asje wat even stroef loopt of zo iets dergelijks.

bthintsa 0

8 jaar

Wat bedoel je tot je hem onderin hebt , op de bodem van de vloer ?

Wanneer je normaal remt met de auto dan voelt hij ook eerst goed aan en vervolgens wordt deze niet meer bekrachtigt., dus in eerste instantie als je remt dan werkt de bekrachtiging normaal maar als je dan voelt dat de auto goed afremd dan valt de bekrachtiging weg en heb je twee voeten nodig.

bthintsa 0

8 jaar

Lijkt op een kapotte rembooster, of slechte vacuumpomp. Houd de auto in als je daarna weer gasgeeft, en of heb je nog andere motorstoringen?
Een diesel heeft een losse vacuumpomp, en die dient behalve voor rembekrachtiging ook vaak voor de verstelling van de turbo, egr, etc.

ofstone 0

8 jaar

Bedankt voor je snelle reactie man dat is echt een ondersteuning voor mij daar ik al bijna 2 jaar met het UWV in de clinch ligt en dus ook bijna 2 jaar zonder uitkering zit dit is toch wel apart te noemen als geboren Nederlander cq Rotterdammer.
Dus ik ben noodgedwongen alles zelf te repareren zolang dit nog gaat tenminste.

Op je vraag of de auto inhoud bij het gas geven kan ik nee zeggen hij gaat als een raket, de overige storing die ik er pas bij heb gekregen in dat mijn niveauregeling in-aktief is. Ik ben benieuwd

bthintsa 0

8 jaar

beste,probleem is( heb ik afgelopen week zelf gehad) water in de rembekrachtiger dit bevriest bij dit weer en word ijs dan kan je niet meer remmen(zeer gevaarlijk) remedy vervangen krijg je er niet meer uit en water afvoeren schoon maken van afvoerbak

mofert 0

8 jaar

je kan het makkelijk controleren in gemonteerde toestand vacuum slang van motor van bekrachtiger los trekken en met bijv. tyrap
er insteken en kijken of er water in zit, mij mij zat er niet een beetje in maar helemaal vol(de bekrachtiger maakt vacuum en trekt zich helemaal vol) en je krijgt het zelfs in gedemonteerde toestand niet meer er uit +- 4liter ik heb in de bak het afvoergat groter gemaakt zat ver stopt met bladeren en een nieuwe bekrachtiger gemonteerd en nu is het weer goed(2jaar geleden had ik het zelfde)

mofert 0

8 jaar

Bedankt voor je reaktie/antwoord op mijn vraag, dit klinkt wel logisch we gaan er aan beginnen.

Weet jij trouwens ook waar ik voordelig een werkplaatsboek kan aanschaffen voor die 530D touring 2004

bthintsa 0

8 jaar

Ik ga dit probleem zelf verhelpen m.b.v. een OBD-II device

bthintsa 0

8 jaar

Voor de citroen c5 zoek ik alleen nog een adapterkabel voor aansluiting op mijn OBD-II device

bthintsa 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.