Hallo,
Deze klant komt hier met een 5-serie van 01/1998,
Probleem ruitenwissers doen niks meer, 1 1/2 maand geleden mechanisme gangbaar gemaakt toen deden ze het soms niet!.
Beige relais vervangen in motorruimte, diverse metingen uitgevoerd, krijg op de stekker bij de motor geen spanning.
Toevallig hadden wij een nieuwe schakelaar liggen maar dit blijkt niet de oplossing.
Wie kan ons verder helpen.
M.v.g.Pieter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb hetzelfde gehad met mn e39.rw motor toch kapot.heb mij ook afgevraagd waarom er dan geen stroom op de stekker staat.ik denk dat er inwendige kortsluiting in die motor was en de bmw electro meet dit en zet er dan geen stroom op alleen een klein beetje elke keer om te kijken of hetzelfde probleem er nog is.
wie gelooft mijn theorie?
enfin haal de linker interieurfillterkast weg en giet daaronder waar de rw motor zit met water als dit niet snel wegloopt en blijft staan en stijgen heeft het water al een vorige keeer toegeslagen en is je motor kort gesloten.
Zodra er een fout in de motor zit, bijvoorbeeld door corrosie of slijtage, vocht etc, en de weerstand van de motor wordt te hoog, dan sluit de computer uit voorzorg de voeding af. Normaal gesproken voor circa 3 seconden, maar bij aanblijvende oorzaak natuurlijk langer. Bij doormeten krijg je vaak geen foutmelding in de computer en op de stekker staat geen spanning. Je zoekt het dus neit in de hoek van de motor.
Veel oorzaken van haperende ruitenwissers worden veroorzaakt door verstopte afwateringskanalen van de microfilter en de bak eronder. Wordt ook vaak vergeten te controleren bij een beurt. Daardoor blijft was/regenwater staan in de bak van de ruitenwissermotor en zo staat de motor bij een fikse bui onder water.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar