Beste allen,
in het bezit van een e39 525i. Toonde bij 172000km een lichte schok van 2-3. ZF-geweest, geflusht inclusief onderdelen vervangen van het brein, en differentieel geflusht.
Testrit geen problemen. Komend op de snelweg in een keer een klap van het schakelen vanuit 2 naar 3. Indruk toen dat hij bleef hangen, zoiets van koppeling ingedrukt houden en deze ineens laten opkomen. Geef je veel gas dan gebeurt het schokken van 2-3 niet.
Terug naar ZF, zat onderdeel niet goed. Weer alles gereset. Probleem blijft.in 2020 7 keer teruggeweest bij ZF. Uiteindelijk nieuwe brein erin gezet. Probleem leek weg maar is weer terug hetzij minder hard. Blijft af en toen wispelturig in het schakelen bij optrekken en dat uit zich soms dat hij eerder naar zijn 5 wil.
Binnenkort wordt de koppelomvormer vervangen. Hopen op beter. Teller staat nu op 276000. Verder bijna alles vervangen wat normaal is bij een in topstaat verkerende e39.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik hoop het voor je... automaat diagnoses zijn wat complexer...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar