BMW bmw 325i vanos cabrio: schommeld in toeren slaat af

Bouwjaar: 1994

hoi ,ik heb dit probleem al eens eerder voorgelegd maar het probleem doet zich nog steeds voor (325i e36 cabrio vanos)
de auto start altijd goed
maar als je een paar meter gereden hebt en je drukt de koppeling in
slaat de motor af of wil afslaan in begint te schommelen in toeren
tot ik stil sta dan houd hij op met schommelen
nu is het met dit koudere weer erger, en gaat hij na +-1 km op een lang stuk op 5a4 cilinders lopen,tot hij warmer wordt gaat hij weer steeds beter lopen,op alle cilinders
op alle cilinders 14,5 bar na meting
ik heb echt alles vervangen wat ik maar vervangen kan
en geeft natuurlijk geen fout codes......

heb alleen de hydrolische klepstoters niet vervangen
daar begin ik steedt meer over te twijfelen
iemand nog iedeen????

mark7275

Geplaatst door mark7275 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

alex207 (0), 18 jaar geleden

stationaire regelklep is die ok ?? benzinedruk ok ? brandstofleidingen ok ? (dus geen verstopping in bv retourleiding)Misschien ooit aan de vanos gewerkt waardoor deze niet meer op tijd staat ?

BMW- technieker Davy (0) PRO, 18 jaar geleden

valse lucht, defecte temperatuur sensor.

mark7275 (0), 18 jaar geleden

alex wat verstaan jullie onder stattionaire regelklep, is dat wat ik het stappenmotortje noem??
benzine druk kann ik niet meten(heb geen meter maar heb de pomp en de injectorrail met benz.druk regelaar wel vervangen en de leidingen door geblazen
vanos is los geweest en geconteroleerd(mechanische gedeelte)
staat op tijd en werkt op druk.

davy
valse lucht is het niet harmonica slang is vervangen en inlaat eraf geweest op eventuele scheurtjes geconteroleerd en pakking
inlaat lucht temp sensor gemeten geeft goede waarden
water temp sensor is vervangen
,bobines,bougies,lambda sonde,benz pomp,injector rail,computer,
enz vervangen!!!!

stefan84 (0), 18 jaar geleden

mark,

ja je stationaire regelklep ofwel stappenmotor bevindt zich onder je inlaat-spruitstuk,deze kan van binnen aangekoekt zijn waardoor hij niet meer na behoren functioneerd.schoonmaken met remreiniger helpt perfect!!

geen fouten bij het uitlezen ??

mark7275 (0), 18 jaar geleden

stappen motor heb ik al eens schoon gemaakt en geconteroleerd
maar ik ga hem toch nog vervangen
uitlezen komt niks uit!! helaas.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

mark is je probleem inmidels verholpen ?

wat was er nu aan de hand ?

mark7275 (0), 18 jaar geleden

nee alleen erger

Leon van Veen (0) PRO, 18 jaar geleden

In de motorruimte rechtsvoor tegen het schutboord zit achter een aantal plastic en schuimrubber kappen een computer.

Controleer of deze droog is, het komt voor dat dat afvoertje daar verstopt zit en de computer nat/vochtig wordt, daar gaat de motor heel rot door lopen.

Succes

mark7275 (0), 17 jaar geleden

na 2 jaar probleem opgelost aangezie het langzaam steedts erger werdt
kwam ik erachter dat als ik de auto even liet lopen hij begon te pruttelen
en toen de compressie gemeten..... 2 cilinders 3 bar!!!
nieuwe klepstoters erin en eindelijk opgelost

stefan84 (0), 17 jaar geleden

mark

heb je alleen de klepstoters vervangen ?

vreemd dat je dan nog maar 3 bar compressie eraan overhoud!

Stefan

mark7275 (0), 17 jaar geleden

ja alleen de hydrolische klepstoters als ik hem smorgens startte
deed hij het goed reed ik ong 200 meter begon hij te pruttelen en als ik dan de koppeling intrap
dan sloeg hij helemaal of bijna uit en begon vreselijk te schommelen in zijn toeren
maar het werd steeds erger(2jaar) en later kon je goed merken dat hij dan een paar cilinders misde
maar als hij weer helemaal warm was dan was het probleem weg
ik had echt werkelijk alles vervangen
toen kwam ik op het idee om de auto te atarten en net zolang te wachten tot die begon te pruttelen snel de bougies eruit en compressie meten ........en jawel +- 3 bar op 2 cil
dus alle maal vervangen en zinsdien is het over
ik moet zeggen dat dat schommelen soms nog iets is maar dat is normaal(ik rij voor mijn werk in ong 4 bmw"s per dag)
ze pompen gewoon te ver op tot de klep open blijft staan


het probleem komt vaker voor, maar dan als een auto ong een week of meer stil staat,
dan start hij snel rond en slaat niet aan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.