BMW 3-Serie: single bobine

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52B20

hallo allen,

even een algemene vraag maar geen storing, ik las op een website dat bij een M52 motor bij het vervangen (interval van 130DKM wanneer je de voorgeschreven gebruikt!!!) bougie ook de single bobine dient te vervangen....? deze schijnen door de enorme warmte toch stiekem harder te slijten dan verwacht. is dit ook zo? of iemand die eerder al een problemen heeft gehad met de single bobine's, en dus uit 'ervaring' spreekt?

motor loopt gewoon netjes en deze bougie's zitten er ook alweer 30DKM in maar kwam het vd week tegen op internet, en ben best benieuwd.

gr rick

rickgilze

Geplaatst door rickgilze (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Rick,

Dezelfde bobine's zitten op een M50 motor, daar heb ik vrij weinig problemen mee gehad, heb er ook wel eens ene kapot gehad, maar heb ze nooit vervangen samen met de bougie's..

Ik zou zeggen, laat lekker zitten als er niks aan mankeerd.

Gr Stefan

rickgilze (0), 13 jaar geleden

stefan, bedankt voor je reactie.
inderdaad want nieuw kost een immitatie al €45,= per stuk en nieuw €60 geloof ik. en vind het ook een redelijke prijzige 'preventieve' klus.
gr rick

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.