BMW 3-Serie: versnellingsbak blijft in achteruit staan

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325

ik heb hier een 325 staan met het volgende probleem: de auto is 'savonds weggezet in z'n achteruit, 'sochtends weer gestart uit de achteruit willen halen en in z'n eerste versnelling zetten en toen ging er iets verkeerd. auto bleef in de achteruit staan en er zit geen beweging in de v.-pook naar voor of achter, wel naar links of rechts. wat nu? andere bak eronder of is er nog iets aan te repareren

june

Geplaatst door june (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Kijk eerst eens naar het mechanisme..

june (0), 13 jaar geleden

onder de v.-pook is het kogel gewricht dik in orde (bijna geen speling) en de schakelstang zit er ook nog aan. voor de rest kan ik het zo niet zien. moet ik eerst de bak eronderuit halen.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Jeroen spanbus is geknipt in de bak met de ahteruit ! Met beleid in z'n achteruit zetten is dat te voorkomen maar dit is achteraf. Succes

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Achter is gesyncroniseerd bij de modelen dus dat zal het probleem wel niet zijn, denk toch dat er iets is afgebroken in de bak.

gr Martin

june (0), 13 jaar geleden

maandag gaat hij voor de commissie en dan zullen we het gauw genoeg weten.

june (0), 13 jaar geleden

we zijn nu een poosje verder, maar wat er aan de hand is geweest weten we niet. we hebben de bak vervangen voor een ander en de oude geprobeerd uit elkaar te halen. maar dat ging niet al te vlotjes, dus zo bij het oud ijzer gedaan. Wat ik ondertussen wel weer geleerd heb van een BMW is dat er veel verschillende bakken zijn maar een is er goed voor ddeze specifieke bmw. al lijkt de bak hetzelfde, meet dan eerst maar eens de lengte op want die kan dan weer afwijken. hieruit blijkt voor mij weer eens temeer, niks zo makkelijk als een opel.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Het gaat daarbij om een spanhuls van 1.euro .Je moet een stuk gereedschap maken om de price-as in de richting van de versnellingsbak te drukken. Het achteruit-tandwiel loopt op een asje die aan de zijkant van de bak is geborgd. Boutje sleutel 17 er uit en de bak schuift uit elkaar. Bij het schakelen naar R moet je een weerstand overwinnen maar bij overdrijven knip je die spanhuls en blijft hij ingeschakeld. De klus wordt door de uren prijzig . Groeten.

june (0), 13 jaar geleden

punt ik heb geprobeerd de bak uit elkaar te halen, er zat aan de bak geen boutje meer d'r in en nog ging hij niet uit elkaar. maar wat ik niet duidelijk heb vermeld is dat er een bak op zat die schijnbaar niet veel voor handen is. als ik me niet vergis was dat een getrag maar weet niet zeker. voor de rest zal je tip misschien voor een volgende keer zijn.

june (0), 13 jaar geleden

berichtje aan hans4040. ik kan begrijpen dat je berichtjes die geen directe betrekking op het onderwerp verwijderd maar dat maakt me wel nieuwsgierig naar wat er door anderen gezegd wordt op mijn commentaar/reactie. dit is geen discussie forum en moet het zeer zeker ook niet worden. komt meestal alleen maar narigheid van. ik kan wel een beetje kritiek verdragen. ben niet zo'n aangebrande. verder vooral doorgaan, ik haal best veel tips en info hier vandaan.
mvgr jeroen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.