close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Slecht draaien warm of koud

Bouwjaar: 1993

Het is een 6cylinder benzine en draait erbarmelijk slecht, alsook veelst te rijk zwarte rook met ongeloofelijke benzinegeur.
Geeft steeds zelfde fout weer "gasklepsensor" terwijl ik een nieuwe heb gestoken. waarde is 0.9volt bij geen gas en 4.8 volt bij volgas
gemeten zowel aan de ecu bruin/zwarte draad als aan de potmeter.toerenregalaar vervangen en benzinedrukregelaar van 3.0 bar toch meet ik tijdens draaien 3.8 bar en bij gas zakt deze naar 2.8 bar. nieuwe bougies en steeds weer blijft probleem hardnekkig bestaan. alle parameters lijken me normaal lmm = ok, temp = ok, belasting = ok, enz... weet geen raad meer en heb er hoofdpijn van gekregen ook en de nodige stank????? help

Geplaatst door

moggy (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

moggy

hoeveel Ohm meet je op die gasklepsensor ?

Je moet ongeveer 1200 Ohm Meten bij gesloten gasklep en 4150 Ohm bij geopende gasklep.

Lambdasonde defect ?Temperatuurmeter ?

is hij als eens uitgelezen ?

Groeten

stefan84 0

18 jaar

Hoi stefan,

Ik meet de spanning over de weerstand namelijk tss 0 en 5 volt dus 0.9 volt is gas los en 4.8 volt is plankgas. weerstand meten is zo onnauwkeurig vanwege de schommeling. ik heb hiervoor een speciaal toestelletje "sensor tester ". En ja hij is uitgelezen, dit vermeld ik namelijk hierboven dat steeds weer dezelfde fout blijft komen ondanks het feit dat ie perfekt zijn werk doet.
Verder nog zijn zoals ik al schreef alle parameters correct bvb de lambda sonde, temperatuur water, voorontsteking enz...

bedankt alleszins
groetjes
Moggy

moggy 0
badge

18 jaar

ben je er heel zeker van dat er negens valse lucht aangezogen wordt?

Van11714 0
badge

18 jaar

Hoi Gerrit,

Ja daar ben ik absoluut zeker van. Ik heb vandaag nog wat tests gedaan en bij een cylinder is de weerstand van bougiekop bijna 7 Kohm terwijl de rest allemaal 1 Kohm hebben, die kop ga ik morgen vervangen maar ik heb er weinig hoop in want net die cylinder gaat een iets grotere vonk produceren en natuurlijk de bobijn wat meer belasten. Verder dan dat niet veel wijzer geworden.

Alvast bedankt

moggy 0
badge

18 jaar

stationair stelmotor nakijken, kan vast zitten

marcel6952 0
badge

18 jaar

Dag Marcel.

Is reeds vervangen door een nieuwe.

moggy 0
badge

18 jaar

moggy

is het probleem inmiddels verholpen ?

stefan84 0

18 jaar

Hoi Stefan

Nee hoor, klant heeft auto terug meegenomen
Toch iedereen bedankt voor de reactie
groetjes

moggy 0
badge

18 jaar

ik durf te wedden dat t toch valse lucht is, de slang tussen spruitstuk en luchthoeveelheidsmeter.. altijd kleine scheurtjes, bijna niet zichtbaar, wel merkbaar.. al es met de remreiniger wezen spuiten?? groeten max.

max7602 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.