BMW 7-Serie: slecht lopende bmw 745i

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 745i

deze wagen heeft 130000 km en de motor van deze wagen loopt precies niet op alle cilinders.
wanneer ik deze uitlees met een bosh kts 550 komen er fouten te voorschijn
met betrekking op ontstekingsproblemen bij verschillende cilinders.
alsook een fout correctiewaarde langdurig over drempelwaarde max.
en alsook ventilator in de ECU box over drempelwaarde max.
en wanner ik alle foutcodes wis komt enkel deze laatste bij het starten direct terug.
de rest maar na enkele dagen rijden.kan iemand mij hier enige informatie over
geven of iemand die dit fenomeen al meemaakte.alvast bedankt,groeten didier.

didier82

Geplaatst door didier82 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Plaats even de nummers van die foutciodes, kan wat extra aanwijzingen geven.
De ventilator in de ecu-box zit er niet voor niets. De elektronoka kan te heet worden en dient gekoeld te worden.
Op dit moment kloopt dat nog zo'n vaart, maar als het warmer wordt kan dat een ecu kosten.

Misfires en mengsel problemen wijst op te arm staan. Mogelijk door een defecte luchtmassa meter of door valse lucht.

Kun je EOBD uitlezen? Wat zijn dan de waardes van de Long Term Fuel Trims?
Wat voor signaal geven je lambdasondes, zowel bij stationair als verhoogd toerental?
Heb je al een 4-gas test gedaan?

didier82 (0) PRO, 14 jaar geleden

de foutcodes weet ik niet meer,want heb ze gewist en ze kwamen niet direct terug buiten die van die ventilator.
heb juist de spanning van de lambdasondes gecontroleerd bij warme motor en stationair en die bleven gelijk op ongeveer 1,5V.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kennelijk breedbandsondes. Voltage vertalen naar een mengsel is lastig.
Kun je EOBD uit lezen dan krijg je de lambda-waarde erbij. En kijk dan gelijk naar de achterste sondes. Die zijn ook interessant.
Ook de Long Term Fuel trims zijn erg handig bij mengsel problemen.

didier82 (0) PRO, 14 jaar geleden

normaal kan ik EOBD uitlezen.kan je mij vertellen wat die lambda waardes dan moeten zijn?
en die long term fuel trims,deze heb ik nog niet van gehoord.waar vind ik die?heb dit type van wagen nog niet
binnen gekregen,daarmee.en die ventilator van de ECU box,kan je mij vertellenn waar die te vinden is,of is deze in de ECU box geintegreerd?

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ecu-box met plaatje: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

Lambda voltage kan ik je niet vertellen. Dat schijnt af te wijken.
Maar als je met EOBD de lambda-waardes uitleest krijg je de vertaling naar lambda-getal erbij (zelfde als op je co-meter): 0,97 - 1,03.
Lambda-getal moet wel binnen deze waardes gaan vallen (behalve bij fors gas geven en volledig gas los).

In EOBD zijn de Long Term Fuel trims de leerwaarde a.d.h.v. de lambda-signalen. Als er b.v. valse lucht is gaan deze oplopen.
Pid nummer van de trims is $07 (Bank 1) en $09 (Bank 2).
Voor meer info over wat de pids zijn en voorstellen: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Maar niet elke auto heeft ze allemaal.

didier82 (0) PRO, 14 jaar geleden

ok,alvast bedankt voor de info.
de klant rijdt momenteel zo rond met de wagen mits geen tijd om hem achter te laten,
maar als die binnenkomt weet ik alvast waar ik moet beginnen.vriendelijke groeten didier.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou hem niet te lang door laten rijden (lees helemaal niet).
Misfires en arm mengsel kunnen voor aardige dure schades zorgen - vooral de katalysators kunnen hier niet tegen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.