close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Slecht staionair, afslaan, en backfire E36 325i vanos 1993

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325i

Van het een op andere moment begon de motor slecht te lopen, sloeg constant af.

Hij komt heel slecht op toeren en geeft dan vaak 'n backfire.

Staionair loopt de motor heel wisselend.
Er gaat geen storingslampje branden.
Iemand hier een idee?

Geplaatst door

bramvanrixtel (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een backfire duid op een ( te ) arm mengsel,laat hem eens uitlezen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Heb dit gehad bij een Coupe.

Bleek dat er water in de Computer was gekomen. (schijnt vaker voor te komen bij de E36)

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Heb ik inderdaad zelf ook is meegemaakt,
Het is alleen wel zo dat 't probleem zich voordeed afgelopen zondag bij 25 graden, wel op 'n natte driftbaan.

Heb de bmw vandaag uit laten lezen en daar kwam uit dat de luchtmassameter kapot was, die ga ik er morge een 2e handse opzetten.

Mijn ervaring is alleen dat als de computer zegt dat de luchtmassameter kapot is dat het ook nog makkelijk iets anders kan zijn.

bramvanrixtel 0

15 jaar

Ja, wil ook wel een lambda sonde zijn, of gaskeppositie sensor.

Dit komt bij meer merken voor.

Controleer ook de massa op de luchtmassa meter.

De BMW draadbomen verdienen niet de schoonheids prijs kwa kabel bescherming.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Vanmorge de luchtmassameter vervangen en die was het dus niet....

Daarna verder aan het zoeken gegaan en wat denk je, ik kon op 'n gegeven moment net onder het inlaatspruitstuk doorkijken en toen zag ik dat de slang van de staionaire regelklep naar het inlaatspruitstuk los hing.

Deze zit precies in 't midden van 't spruitstuk recht achter het gasklephuis.

Volgens mij hoord die vast geklikt te zitten maar als ik hem erin stop dan valt hij er meteen weer uit.

Maar goed... gelukkig opgelost.
Bedankt voor de tips

bramvanrixtel 0

15 jaar

Als je de slang op zijn plek doet slaat ie af??

bedoel je dat??

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Nee nu de slang weer op z'n plek zit blijft hij weer netjes lopen, zaagt nog wel klein beetje als je plotseling gas geeft en daarna staionair laat lopen maar goed...

Vond 't wel vreemd dat hij zo veel backfire gaf door alleen maar valse lucht?? dat had ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt bij 'n benzine auto

bramvanrixtel 0

15 jaar

Juist door valse lucht heb je grotere kans op backfires

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Bram

Heb dit al vaker gezien,dit simpel stukje plastic breekt nog wel eens graag af..het beste is om hem goed schoon te maken,en hem erin te lijmen ( Lock-tide ),dan gaat hij nooit meer los..

Als hij er niet alweer uitvalt,dicht hij ook niet goed af.

Je komt er alleen kl*te bij..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Is een goed idee, op het moment heb ik hem met een tie-wrap vastgezet maar lijmen lijkt me inderdaad beter, zal wel lastig worden om erbij te komen.
Kon er met m'n hand maar nauwelijks tussen komen

Gr bram

bramvanrixtel 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.