auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: SMG versnellingsbak

Bouwjaar: 1997

Wie zou mij kunnen helpen aan info over een SMG versnellingsbak van een BMW M3 van bouwjaar 1997 een E36
Ik heb namelijk een probleem in deze bak.
Als de auto goed warm is blijft de bak vaak gewoon vrij staan
dus is er niet mee weg te rijden.
Ik zie wel of mij iemand kan helpen
Bij voorbaat dank

Geplaatst door

hvh (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lees hem eens uit en kijk wat voor foutcodes er in zitten.
Dan kun je wat gerichter zoeken.

oldford 0
badge

19 jaar

Old Ford deze auto is uitgelezen door BMW maar er zijn geen defectcodes aanwezig.
Vandaar dat dit probleem op problemcar geplaatst wordt.
In iedergeval bedankt voor de moeite

hvh 0

19 jaar

Ik weet nog van de smg-boite dat we problemen hadden met de stekker, bekabeling op de boite, eens controleren.

Henk,

een bekend probleem bij dit bouwjaar is het verlies van hydraulische druk voor de koppelingsbediening. Dit wordt op de goede plaats gepompt als je de LV deur van de auto opendoet om in te stappen, je hoort n zoemend geluid ( heel zacht). Als je m een tijdje stilzet gaat deze vloeistof terug in t reservoir, als het langer dan ong 10 sec duurt vooordat de pomp stopt met werken is er drukverlies,ook als je de pomp hoort als je net gereden hebt want t duurt een paar uur voordat de vloeistof terug int reservoir gaat

Ook zijn er veel softwareupdates geweest voor deze bak, dus kijk of je wel de laatste versie hebt

succes

EVO

Evo bedank voor je info hier kan ik wel wat mee

hvh 0

19 jaar

Beste Evo

N.a.v. het antwoord wat je aan Henk gaf op 13 sept 2005, heb ik de navolgende vraag aan jou

Ik bezit eveneens een M3 e 36 uit augustus 1998 met SMG 1 versnellingsbak. Ik heb eveneens drukverlies in het hydraulische systeem waardoor het schakelen van 1 naar 2 vaak moeilijk gaat, met name bij lage buitentemperaturen. Bij warm weer heb ik nauwelijks hinder. Versnellingsbak is meerder keren uitgelezen zonder melding van een storing.
Mijn vraag aan jou is: hoe is dit drukverlies in het hydraulisch systeem te verhelpen? Moet er een nieuwe pomp ingebouwd worden of zijn er andere oplossingen?


Alvast bedankt !!

jdekker01 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.