beste, enkele jaren geleden had ik bijna hetzelfde probleem als nu , ter verduidelijking , enkel als de motor warm was viel hij bij stilstand spontaan uit , en in rijdende toestand gaf dit een schok , waarna de auto gewoon normaal draaide .Bij uitlezing kwamen steeds nokkenascensor en krukassensor in de foutmelding voor.Na een maand zoeken , en met de goede hulp van stefan en een professional willem die het bij het rechte eind had .De fout zat hem in de vliegwielsenor , die bij een warme motor een druppel gelekte koelvloeistof eronder kreeg waardoor bovenstaande fouten zich voordeden .
Nu sinds vorige week heb ik juist het omgekeerde voor , ik kon de auto niet gestart krijgen , batterij ok, startmotor draait, maar motor slaat niet aan , 2uur gewacht en motor slaat direct aan , volgende dagen nergens meer last van gehad.
Dan is hij de volgende dagen bij vertrek de eerste kilometer hevig beginnen schudden of schokken , en bij warmere motor doet hij dit niet meer , en rijdt hij perfect .Het lampje van de abs gaat soms spontaan aan , heeft iemand enig idee waar ik kan gaan zoeken , groeten jean-pol. [yt]http://img408.imageshack.us/[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
toch eerst beginnen met het meten van de spanning over de accu-polen bij stilstaande motor, laagste waarde tijdens starten, spanning als de motor net loopt.
Kan ook zijn dat er een slecht contact ergens zit, te denken valt aan de massakabel vanaf het motorblok naar de carroserie en de accuklemmen die niet goed vast zitten. Dit zijn in ieder geval dingen die vrij makkelijk te controleren zijn en die je dan kunt uitsluiten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar