dit probleem doet zich niet voor in nederland,of gaat dat nog doen?op vakantie heuvelop met cruisecontroll en 140km voel je dat de motor trekkracht verliest.verbruiksmeter gaat naar 20l/100k of hoger.de cc geeft dus wel gas bij maar dan gaat de auto trillen en vervolgens sputteren en gooit vervolgens ook nog olie in de motor?grote rookpluimen achter de auto.olie bijgevild,kv ok .even later hetzelfde.dan maar zondercc en 120 doorgereden.in nl in de tunnels decc op 130 gezet en gaat alles ok.jammer dat mn mondeov6 beter ging maar minder boetes dan maar in het buitenland.hopelijk kan iemand mij de goede richting opsturen.afgezien dit rijdt ie natuurlijk beter dan die mondeo.e 39 januari1998/model1997?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bobines al eens gedemonteerd.
als het daar vol staat met olie in de gaten waar de bougies zitten, dan eens een nieuwe klepdeksel pakking plaatsen.
bobines en bougiedoppen hebben een hekel aan deze olie, bobines kunnen zelfs kapot gaan van dit verhaal.
Klinkt namelijk als overslaan van de motor.
De Cruise control zal meer gasgeven bij heuvel op, en juist bij trekken zal je merken dat de motor overslaat.
Willem
egr klep
15 jaar
heb nog geen tijd gehad ga zaterdag kijken,bugies zijn 2000km geleden vv toen was er geen olie aanwezig maar effe checke kan zeker geen kwaad.en een 6 cil benziene heeft toch geen egr?er waren toch problemen met de carterventilatie?zal ik die doorspoelen en dan de olie wisselen?
heb de carterventilatieventiel/pot en het slangetje van de pot naar het klepdeksel vv.de auto rookt nu niet meer bij het uitkomen van de tunnel.loopt ook iets beter.toch voel je nog steeds schokken boven de 100.waarom loopt ie dan zo netjes stationair en onder de 90km/h.heb nooit tijd maar ga toch nog effe kijken naar de bougiekanalen wat willem zei.kan omdat de carterventilatie verstopt was begint ie overal olie te lekken i.v.m te hoge carterdruk van jongstlede.
Toch zijn het over het algemeen goede motoren..wat heeft hij gelopen ?
Gr Stefan
15 jaar
stefan hij/zij heeft 233000 gereden.wie heeft er ervaring als ik alleen de bougie/bobine doppen/stekkers vervang.nieuw 6x 90 euro bobines compleet is ook wat.
geen olie bij de bougies,bougies nog vernieuwd.houdt nog steeds in ,uitgelezen bij een bmw specialist.zouden nu 2 volgende dingen kunnen zijn.gasklepshakelaar bovenop gasklephuis.of de kat verstopt.
ga op zoek naar 2e hands kat maar als dat te lang duurt dan maar nieuwe imitatie.
die gasklepschakelaar moet ik maar nieuw bestellen of effe kijken op realoem.speciale bmw site.
via chassisnr zelf je eigen onderdeelnummers opzoeken.
bij herorientatie ben keurmeester zeiden ze dat ie makkelijk 200zou moeten lopen.140 met pijn en moeite.
ai de brandstofdrukregelaar had die expert ook over,kan bij mijn bedrijf geen benzinedruk meten en trekken doet ie toch tot 90
ben ik de enigste die dit heeft met een 523i/automaat.als de verbruiksmeter rond de 20 liter per 100km of hoger gaat trekt ie wel maar trillend,om nadat het gas losgelaten wordt een mistgordijn achter me te laten.lijkt wel een kapotte turbo.maar ik heb geen 525/530 etc.is de motor nou echt versleten?
heb ik nog iets gemist bij de carterventilatie?
heb de slang tussen kop en ventiel
carterventilatie ventiel(bekerachtig)
slang van dit ventiel naar de peilstokbuis vv was slap en dacht dat die dan dicht kon klappen bij hoge onderdruk
er zitten rondom het gasklephuis nog meer electrische kleppen gebeurt daar ook wel eens iets mee?
he old ford via die opmerking van onze klant met a8,zou mijn kat ook wel eens kapot ofwl verstopt zijn door defecte (2) lambda sondes .want ik had een keer storing bank 1.dus een nieuwe kat alleen zou maar effe gaan helpen.
..je zou zeggen als je hij niet meer dan 140 gaat dat dan misschien aan je kat. kon liggen dat ie vast zit...maar daar rookt ie niet op lijkt mij,
al een keer geprobeerd om LMM los te koppelen en dan rijden??
15 jaar
als je Carterventilatie slangen verstopt zitten moet je ook de peilstok eruit halen en die schoonmaken
Is dubbelwandig en gaat als eerste dichtzitten.
dus de peilstokbuis demonteren of echt de peilstok zelf?en ik heb nog niet proefgereden zonder lmm maar dan zou je het roken idd niet kunnen plaatsen.bedankt voor de reacties.
Nee je moet de peilstokbuis demonteren en goed schoonmaken. Vanaf de aftakking carterventilatie naar beneden gaan ze verstopt zitten. Erg moeilijk om alle rommel eruit te krijgen.
ok hier heb ik wat aan,heel erg bedankt voor de tip ik ga er dit aank wnk aan beginnen,Dank je martin
peilstokbuis gereinigd en doorgeblazen gecheckt kwam wel iets uit maar marginaal.het is nu eindelijk wel boven water,ik heb vandaag pas tijd gehad om de kat te wisselen.en het is nu eindelijk klaar trekt nu eindelijk door zo naar160.
en op de brienenoord geen rook heuvelop.
grotigheidje door het lang uitstellen van de kat vv en het zoeken.heeft ie denk ik door de overdruk wel overal olielekkage.
wacht weer effe af of dit lekken of zweten is.
de kat was verstopt.je kan ook niet hardlopen met een stropdas aan .zei men laatst tegen mei
mooi zo... :D
15 jaar
ben al die tijd doorgereden was nog steeds niks en erger roken bij de start.heb ik nu afgelopen weekend toch een nieuwe peilstokbuis gemonteerd.
en ja hoor wat ben ik toch koppig of hoe noem je dat hardgelovig/wantrouwend
mn baby versnelt nu gewoon weer op de snelweg en je voelt flink meer vermogen
moest al die tijd op de rechterbaan en dacht steeds aan mn oude mondeo v6 24v
de liefde is weer opgelaaid
ik vergelijk mn bmw problemen altijd met vag problemen omdat ik die ken.
Mooi dat het probleem nu opgelost is, het kan soms een kleine dingetje zijn die de boel in de war stuurt.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar