BMW 3-Serie: Start moeilijk

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Om te beginnen,het is een 318 tds met 235.000km van 98.
Nu wilt hij heel slecht starten (warm/koud maakt niet uit),na 2minuten start hij maar zit dan nog heel laag in toeren,rond de 400r/pm en met het geluid of hij maar op 2 pistons draait,na paar keer gaspedaal drukken blijft hij draaien (met een tijdelijke zwarte rookpluim)tot het moment dat ik moet ontkoppelen bij bv afremmen,dan valt het toerental terug tot ongeveer 500,waarna hij weer richting 900 gaat.
maar daarstraks bij het ontkoppelen viel hij tot 3x stil..eens gas loslaten tot ongeveer 1100rpm en hij valt stil bv bij scherpe bochten.
Ook bij het optrekken stottert hij eenmaal,precies of hij eventjes inhoud

Probleem injecteurs of mss gloeibougies ?(zijn bij mijn weten nog niet vervangen geweest,sowieso de laatste 60.000km niet)

Ook is men koppeling er bijna aan denk ik,in 5de versnelling uit stilstand kan ik hem vlotjes over de helft laten komen vooraleer hij stilvalt,schakel ook meer en meer over de tanden heen.

En hij wordt heel gevoelig aan spoorvorming op de weg.stuurt ook heel hoekig op onvlakke weg...Fusékogels?

Zo,dat was het zo een beetje.hij moet toch sowieso binnen voor onderhoud maar ik was graag wat op de hoogte op voorhand...

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!

beemerke

Geplaatst door beemerke (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

vegito (0), 16 jaar geleden

Men, heeft je auto nooit onderhoud gehad ofzo..? je auto moet serieus doorgemeten worden via de computer begin naar maar eens zou ik zeggen.

beemerke (0), 16 jaar geleden

Tuurlijk heeft hij op tijd zen onderhoud gehad!
Dat stilvallen heeft hij pas sinds eergisteren,stuurgedrag sinds 2/3weken maar begint nu beter op te vallen,en de koppeling,tja,er moet ooit een moment komen dat je zoiets hebt van het wordt tijd dat hij vervangen wordt.
Als dit toevallig allemaal samen komt,is hij daarmee slecht onderhouden???
Het beestje heeft ook geen 15.000km meer op zen teller staan tenslotte....
EN zoals ik zei,volgende week gaat hij binnen voor een onderhoud,en zullen ze hem wel uitlezen,maar ik had eerst graag wat meningen gehoord hier

vegito (0), 16 jaar geleden

Zwarte pluim kan betekenen op slechte verbranden check, bougie, turbo (misschien), LMM,. De koppeling is aan het slippen denk ik gewoon als set vervangen plaat, drukgroep,druklager. Het stuurgedrag kan veroorzaken door verschillende dingen o.a banden, uitlijning, fusé kogels (draagarmen), draagarm rubbers, stabilisators. Ik weet niet wat de garage waar jij je auto brengt allemaal gaat vinden op de brug maar, in die richting zullen ze gaan denken.

beemerke (0), 16 jaar geleden

Was ik nog vergeten te vermelden,misschien houd het geen verband,maar toen ik verleden week 's morgens de auto instapte,zag ik dat de wagen tijdelijk geen stroom meer had gehad.Men geheugen van de radio was weg en de klok stond ineens paar uur verkeerd,doch starte hij direct toen en was de batterij niet plat.

vegito (0), 16 jaar geleden

Hmm vreemd.. misschien ergens stroom lekkage ofzo.? heb je een versterker in je auto?.

beemerke (0), 16 jaar geleden

Net eens gekeken bij de dieselfilter,in de doorzichtig leiding zijn duidelijk luchtbellen te zien,wss is dat het probleem?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.