Wie kan mij helpen?? Ben in het bezit van een bmw 3-serie compact 1995. Ongeveer 6 weken geleden sloeg de motor onder het rijden af. Direct daarna startte hij wel weer. Ben bij bmw dealer geweest, die had het over de lamdasonde, maar wist het niet zeker. Vervolgens zei een andere monteur dat het aan het contactslot kon liggen.
Vervolgens heb ik tot maandag jl. geen last meer gehad. Toen sloeg hij wel tot 5 keer aan toe af. ANWB gebeld, deze man had het over de temperatuurvoelers. Gisteren sloeg hij tot 10 keer aan toe af. Ik wil hem graag laten maken, maar als iedereen maar wat anders roept ......... Ik ben een vrouwspersoon dus ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb uitgelegd. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen. Elke suggestie is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je zo'n grote sleutelbos eraan hangen ? of een zware sleutelhanger ? dan beweegt de sleutel in het contakt dat wil ook wel gebeuren probeer eens met alleen de sleutel
Bedankt voor je reactie, maar ik maak geen gebruik van een sleutelbos, alleen de originele sleutel. Heb inmiddels 2 relais vervangen en de accu er 4 uur afgehad. Ik rijd er nu weer mee naar mijn werk, want zo moet ik er toch achter komen of het vervangen van de relais nut heeft gehad.
Groetjes, Lia
16 jaar
Voordat je sensoren gaat vervangen is het de moeite waard eerst alle stekkerverbingen, inclusief die van de bobines (mits een verdeler-loze ontsteking; bij een ontsteking met verdeler zie de topic: 'Inhouden motor (raar probleem)' ) en de grote stekker van de kabelboom aan de boordcomputer (DME-unit = rechts - vanuit bestuurderpositie gezien - in het schutbord in de motorruimte) een keer los te halen (kunststof pakking in de voet van elke stekker niet verliezen!) / te reinigen met een (koper-)borsteltje/ te voorzien van contactspray. Eerst de accu -pool los, anders worden storingen opgeslagen.
Verder het luchtfilter controleren op vervuiling en bougies reinigen/ contactpunten afstellen (0,9 mm, gaat prima met paperclip ingeval van dubbele cylindrische massa-electroden). Haal de stekker van de luchtmassa-meter eens los enlaat de motor (met opslag van deze 'storing') eens lopen in het rijker noodprogram. Als het afslaan nu niet optreedt, zit het probleem aan de inlaat-kant. Zeker als het afslaan optreedt bij gas minderen (schakelen). In dat geval ook de slangen aan de lucht-inlaat kant controleren op lekken, de stekker van de gasklep positie-sensor reinigen. De stationair-luchtregelklep (onder inlaat-spruitstuk, met een paar slangen eraan) kan ook vervuild zijn. Als deze inwendig veel koolaanslag heeft, reinigen met benzine.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar