close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: start niet als motor warm is

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d 150pk

hallo,als ik met de auto rijd(maakt niet uit hoelang) totdat ik de motor af zet dan start hij niet meer.
De startmotor draait dan wel maar de motor slaat niet aan.
Maar als de auto afgekoeld is dan start hij weer perfect en aan het rijgedrag is dan niks te merken.
Kan iemand mij een tip geven wat dat kan zijn?
groetjes

Geplaatst door

oopeltje (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik hoop voor je dat het de nokkenassensor of krukassensor is. Anders zijn er 1 of meerdere verstuivers kapot. Uitlezen en/of laten testen is de enige oplossing. Indien er een verstuiver kapot is dan geeft de testkast "raildruk te laag" aan. Suc6

ayyildiz18 0

16 jaar

[quote=ayyildiz18]ik hoop voor je dat het de nokkenassensor of krukassensor is. Anders zijn er 1 of meerdere verstuivers kapot. Uitlezen en/of laten testen is de enige oplossing. Indien er een verstuiver kapot is dan geeft de testkast "raildruk te laag" aan. Suc6[/quote]
oke hartelijk dank voor uw tip,ik ga meteen de nokkenas en krukas sensors vervangen

oopeltje 0

16 jaar

ayyildiz18 schreef: Uitlezen en/of laten testen is de enige oplossing.
Dus niet stomweg wat gaan vervangen,waarvan je niet weet of het stuk is.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

16 jaar

[quote=Hans4040]ayyildiz18 schreef: Uitlezen en/of laten testen is de enige oplossing.
Dus niet stomweg wat gaan vervangen,waarvan je niet weet of het stuk is.

mvg,
Hans.[/quote]
ja klopt is misschien wel beter dan meteen gaan vervangen ,maar er is een wachtijd van +- 1a2 weken bij de bmw daeler om te laten uitlezen en heb de auto hard nodig.

oopeltje 0

16 jaar

waarom bmw dealer? Universeel garage met een bosch testkast o.i.d. kan hem ook uitlezen. duurt nog niet eens een minuut.

ayyildiz18 0

16 jaar

[quote=ayyildiz18]waarom bmw dealer? Universeel garage met een bosch testkast o.i.d. kan hem ook uitlezen. duurt nog niet eens een minuut.[/quote]
oh dat wist ik niet,is wel fijn dat u mij dat laat weten dan kan ik gelukkig misschien eerder geholpen worden.

oopeltje 0

16 jaar

hallo ik heb de nokkenas sensor en de verstuivers laten vervangen ben 1300 euro ligter en loopt nu helemaal niet meer.
weet jij nog een optie?

oopeltje 0

16 jaar

heb je hem na vervangen nokkenassensor en verstuivers de foutcodes laten resetten en opnieuw ingelezen. Zo ja, wat geeft ie dan aan? Nog steeds raildruk te laag?

ayyildiz18 0

16 jaar

ik heb de verstuivers en nokkenas vervangen maar verder niet laten inlezen of zo.

oopeltje 0

16 jaar

Heb jij aan opvoerpomp gedacht zo te lezen lijken siptomen van opvoerpomp.

nehro 0

16 jaar

heb je al enig resultaat?

ayyildiz18 0

16 jaar

nee nog geen resultaat jammer genoeg,auto staat al vanaf vrijdag smorgens bij de bmw dealer
maar die weten het ook nog niet,en inlezen van de nieuwe verstuivers hoeft niet zeiden ze.
ik heb voor die tijd wel de diesel slang van de pomp onder de bestuurerstoel losgemaakt en daar kwam wel diesel uit toen ik hem op kontakt zette,het kwam er wel uit maar niet echt hard spuiten (p.s is dat de op voerpomp die onder de bestuurderstoel zit?)

oopeltje 0

16 jaar

gooi de tankvol en kijk dan of hij wel aanslaat

ayyildiz18 0

16 jaar

ja dat ga ik meteen doen als ik hem terug heb van de bmw dealer,dat zal vandaag zijn denk ik,dank je

oopeltje 0

16 jaar

nee nog geen resultaat jammer genoeg,auto staat al vanaf vrijdag smorgens bij de bmw dealer
maar die weten het ook nog niet,en inlezen van de nieuwe verstuivers hoeft niet zeiden ze.
ik heb voor die tijd wel de diesel slang van de pomp onder de bestuurerstoel losgemaakt en daar kwam wel diesel uit toen ik hem op kontakt zette,het kwam er wel uit maar niet echt hard spuiten (p.s is dat de op voerpomp die onder de bestuurderstoel zit?)
De opvoerpomp (hoge druk pomp) zit aan de motor en als die niet de juiste druk opvoert dan start die ook niet maar het kan ook een lekkende verstuiver zijn.Wat zeggen ze bij de dealer?

nehro 0

16 jaar

de pomp onder je bestuurdersstoel is je opvoerpomp. De pomp bij de motor is je hogedrukpomp. Dit maakt wel een degelijk verschil! Dan heb je nog de opvoerpomp in je tank!!!!!!!!

ayyildiz18 0

16 jaar

ja dat klopt maar k ben net bij de bmw daeler gewees en ze weten het nog steeds niet en geeft geen fout aan bij het uitlezen.
ze zeiden wel dat als zij de retour leidingen bij de verstuivers eraf doen en dicht knijpen dat spuit er diesel uit de retour leidingen terwijlde verstuivers nieuw zijn

oopeltje 0

16 jaar

heb je het al met een volle tank geprobeerd?

ayyildiz18 0

16 jaar

nee volle tank nog niet geprobeerd want ik wou de auto ophalen en toen zeiden ze bij de bmw garage dat ze hem nog eens na binnen zouden duwen en nog eens alles nakijken,maar daar ga ik niet mee akkoord want dan vinden ze het nog niet en dan kan ik nog meer uurloon betalen.
ik wilde je alleen nog wat vragen over een verstuiver.
als de grote 29er moer op de verstuiver los is geweest en het bovenste plasice gedeelte een waat de stekker op komt slag gedraait is ,maar daarna weer in de richting van de andere gezet is geworden en weer vastgedraait,of die daardoor kapot gegaan kan zijn?

oopeltje 0

16 jaar

hoe is de status nu?

ayyildiz18 0

16 jaar

ik heb de auto opgehaald bij de bmw daeler zonder resultaat ,ze konden het net vinden en gaf nog steeds
raildruk te laag aan.
ze hebben wel de pomp in de tank gekontroleerd en de inline pomp en een dieselfiller vervangen en koste weer
180 euro.
hij staat nu bij de dieselservice en die zei dat de 1e verstuiver kapot was dat wist hij 100% zeker .
ik krijg er vandaag bericht over dan laat ik het je wel weten ,ik hoop dat die bmw weer eens gaat lopen.

oopeltje 0

16 jaar

uuuuuhh maarre je had toch alle verstuivers al vervangen????

ayyildiz18 0

16 jaar

ja klopt maar van 1 nieuwe verstuiver zat de grote 29er moer een beetje los en dan kan de verstuiver ontsteld zijn en kapot,en dat was ook het geval want er is een nieuwe ingekomen en met 1 draai aan de sleutel loopt hij weer.
en dat kon de bmw daeler dus niet vinden.
groetjes

oopeltje 0

16 jaar

hoi,er was van de 4 nieuwe vrstuivers 1 niet goed ,er is een andere ingezet en hij starte meteen.
maar bij deze bmw hoeven de verstuivers niet worden ingelezen.
maar je had wel gelijk dat raildruk te laag een kapote verstuiver is.
groetjes pascal

oopeltje 0

16 jaar

verbaasd me weer dat een dealer dit probleem niet weet op te lossen. Ben blij voor je dat je beemer weer start. :)

ayyildiz18 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.